Slacklineři v městském parku v Děčíně měli problém s policií

Autor EuroClimbing.com | Datum 05.16.2013

mestska policie decinTaky znáte ten pocit, když se celý den mučíte v práci, když za oknem se po dlouhé době slunko usmívá a vám v hlavě běží jen myšlenky na odpoledne strávené nabíjením se z něj? Vsadím boty na to, že ano. Tak přesně takové bylo toto květnové úterý.

Čas se nachýlil, brány kolbenky se otevřely a já mohl vylítnout ven vstříc dalšímu “dobrodrůžu“. Hokejová repre právě rozstřílela výběr Norska, čímž postoupila dále na MS, a vylepšila už tak skvělou náladu. Kam takhle narychlo vyrazit? Přece do parku, který nám ve městě vybudovali z vytopených bazénů pro osvěžení ducha městských lidí, pro lehké zasportování si mimo betonovou šeď, pro klidné chvíle s přáteli. A ve slunečné dny, jako byl tento, jej lidi využívají v hojné míře. Frisbee létají vzduchem, psi se honí za klacky, badmintonový turnaj je v plném proudu a slackline jsou natažené.

 

„Slackline?“ ptáte se? Však už jste si tam jistě někdy všimli partiček mládeže, které se více či méně úspěšně pokoušejí chodit po laně, či spíše kurtě, napnuté mezi dva stromy. Vždyť jsou “lajny“ v parku k vidění již od jeho zrodu a to celkem pravidelně. K této kratochvíli jsem se dostal teprve nedávno a dokonale mě pohltit se jí podařilo v parku v Ústí n. L., kde je tento sport také hojně provozován, takže Děčín rozhodně netvoří výjimku. Záležitost to není jednoduchá a je potřeba učit se a trénovat, proto jsme zakoupili vlastní lano a klepali se, jak se do toho naplno opřeme.

slackline ceska lipa
Ilustrační fotografie – slackline v městském parku v České Lípě

V pondělí jsme kurtu prvně napnuli a dokázali prvních pár nesmělých krůčků. Natěšeni proto v toto krásné úterý letíme do parku s vidinou překonání osobního rekordu – „dneska zkrátka těch deset kroků udělám!“ Napínáme podle nastudovaného návodu, pěkně metr nad zemí, za upínací lana dáváme omotávky z koberce, abychom neškodili stromům. Stromy mám rád, mnohdy dokonce více než lidi. Zkoušíme, zda je již propnutí dostatečné, když tu zahlédnu blížící se hlídku městské policie. Aha, určitě další kontrola, zda se neporušuje městská vyhláška o zákazu pití alkoholu na veřejnosti. Žádný problém, to se nás netýká, přiopití bychom přeci stěží udrželi rovnováhu, když i za střízliva je to úkol pro začátečníka takřka nadlidský.

Hlídka však zamířila rovnou k nám a co že to tam děláme a ať s tím hned přestaneme. Trochu zaražen jsem jim ochotně nabídl vysvětlení, však kdo by na to nebyl zvědavý a nechtěl si to vyzkoušet. Realita byla ale jiná. Měli jsme to okamžitě sundat, že to prý do parku vůbec nepatří. Když jsem začal argumentovat, byl po mě, stejně jako po pár ostatních, vyžádán občanský průkaz. Po dotazu proč to, se mi dostává odpovědi, že se jedná o běžnou kontrolu totožnosti, na kterou má strážník právo. Nu dobrá tedy, tu jí máte. Ochránce zákona si zapisuje mé nacionále a uklízí si můj občanský průkaz do kapsy, že mi jej nevydá, dokud to nesundáme. Ptám se z jakého důvodu, když tu lajny bývají nataženy běžně, nikomu nikdy neublížily ani nepřekážely, hlídky kolem nich chodí a nikdy neřekly slovo proti, ba naopak se kolikrát se zájmem zastavily a pozorovaly. Po vyvrácení důvodů o bezpečnosti ostatních lidí v parku se argumentace stočila k ničení stromů. To jsme také jasně vyloučili předvedením omotávek pro ochranu kůry. To, že všichni máme do sto kilo váhy a že s tím asi těžko vyvrátíme vzrostlý strom, musel chtě nechtě souhlasit, to by poznalo i malé dítě. Jelikož mi stále nebyl sdělen jediný rozumný důvod, proč lajnu odepnout, trval jsem dál na svém. Oslovován jsem byl volem, což mé ego moc neranilo – přece jen jsem již slyšel horší slůvka, přesto jsem se proti tomu ohradil. „Ale dyť ty SEŠ vůl!“ Tak asi teda jo, když to říká strážce pořádku č. XXXX (viz poznámka pod textem), něco na tom asi bude. Monokl pod jeho okem však svědčil o tom, že narazil už i na menší kliďase, než jsem já. Stále jsem si stál za svým, přec co je špatného na tom si trochu zasportovat a nesedět jen u počítače či u piva?

Již argumentů prostý ochranitel veřejného prostoru vzal telefon a rozhodl se zavolat svému nadřízenému. Poodešel dál a nechal mne v péči svého kolegy, který mne přemlouval, ať jsme rozumní. Vždyť jsme rozumní, proto se chceme naučit něco nového, pro tělo i ducha prospěšného. Po chvilce mluvení do aparátu zavěsil a sdělil, že se to má skutečně sundat. Co si do aparátu povídali, netuším, ale připomínalo mi to šarádu, kdy jeden herec předvádí, jak někomu telefonuje. Pak jsem se dověděl další – tedy pro mne – novinku: celý park, stejně tak i stromy v něm, je pana Grešíka a museli bychom se zeptat jeho, ten ale už v tuto hodinu na magistrátu není. Jestli to nehodláme sundat, tak nám prý strážník kurtu přeřízne. „To bych Vám ale předložil účet na 1200 Kč, ta lajna je nová, včera kupovaná“ odvětil jsem. „To mě nezajímá, to by proplatili na magistrátu.“ Hmm škoda, že lajna není starší, mohli jsme ji takto elegantně vyměnit za novou, pomyslel jsem si. Mezi tím dojela vysílačkou přivolaná posila, avšak ne z řad police státní, kterou mi bylo vyhrožováno, což jsem s radostí přijal, nýbrž další vůz MP. Jeho osádka se držela stranou a jen přihlížela či se bavila s ostatními. Já pokračoval v debatě s orgánem, který od začátku měl největší (tedy spíše jako jediný) zájem zachránit park před zlotřilými slacklinery. Ten se týkal omílání stále toho samého dokola, žádný rozumný důvod se nevyskytl. Ač je to zvláštní, nejrozumnější se zdál ten “argument“, že je policista a má na to právo a „zkrátka jsem vám to řek, tak to tak bude!“.

Po chvilce se ukázala slibovaná hlídka policie státní. Hned jsem jim šel naproti, jelikož se zastavili opodál v rozhovoru s MP, a já jim chtěl situaci vylíčit po svém. Zde se ukázal rozdíl mezi oběma složkami státního aparátu, které tu jsou proto, aby nám pomáhaly a chránily nás. Pan policista v klidu vyslechl co se děje a sám uznal, že nevidí jediný důvod, proč by to tam nemohlo být. Všiml jsem si, že i tón a způsob jednání strážníka, se kterým jsem se přel od začátku, se jako zázrakem změnil. Byli jsme státní policií požádáni – za ubezpečení, že naši situaci chápou – zda bychom si to pro tentokrát nemohli sbalit a pro příště si sehnat nějaké povolení. Je jasné, že pro dnešek jsme v parku dotrénovali, ale alespoň jsme dostali od, pro mě rozhodně váženější složky policejních sil, za pravdu. Po půl hodině dohadů a poslouchání nesmyslných argumentů už mne navíc vůbec nebavilo ztrácet svůj drahocenný volný čas.

Tak co nám teď zbývá? Nejspíše dojít na magistrát, nechat si napsat povolení, že můžeme v parku provozovat tak pro okolí bezpečný sport, jako je slackline. A jelikož jsem dítko hravé, pro jistotu si nechám napsat povolení i na frisbee, žonglování, pétanque, badminton, kuličky, karty, běhání, dělání stojek a pro sichr vůbec pro pobyt v parku…

Pozn.: Strážníkovo číslo znám, ale nehodlám si honit ego, tak jak to v tento den zřejmě potřeboval on, tím, že bych jej uveřejňoval či si na něj stěžoval. Však vesmír, či chcete li karma, takovéto zakomplexované lidi nakonec vždy vytrestá.

Howgh, zR.


  1. Komentáře: 52 - “Slacklineři v městském parku v Děčíně měli problém s policií”

  2. Miki | 16.05.2013 - 14:26:09 | Reagovat

    Pozn.redakce: horní “tabloidní” miniatura je pouze ilustrační.

  3. petra | 16.05.2013 - 14:40:00 | Reagovat

    musim rict, ze je to moc hezky napsany, a ten id…od policie by mel radeji chodit a kontrolovat treba lidi co hazeji odpadky hned vedle kose a je mu to uplne u prd…ze tam pak chodi deti a na to vsechno sahaji.od toho tady pani policajti jste a ne kazit slusnym lidem krasny den.takze vsem preji krasny den a at nenarazite na nejakeho podobneho mestskeho straznika

  4. Rokurota_Makabe | 16.05.2013 - 15:01:00 | Reagovat

    Chyba. Na četníka sis určitě stěžovat měl – minimálně proto, že hrubě porušoval zákon o obecní policii tím, jak tě oslovoval – je povinen chovat je “povinen dbát cti, vážnosti a důstojnosti osob i své vlastní” (viz § 6), o potenciálním excesivním užití pravomoci veřejné osoby nemluvě.
    Když si na podobná paka nebude nikdo stěžovat, dojdou k pocitu, že podobné chování je přijatelné a budou ho opakovat. Dělají tím ostatně hanbu i ostatním četníkům, takže prosetí zrna od plev je v zájmu všech. Teda s výjimkou těch plev.
    Pokud jde o slack-line, při hodně extenzivním výkladu by to bylo možné považovat za zábor veřejného prostranství – park je ze zákona veřejným prostranstvím, přičemž umístěním kurty vylučujete neakrobaty z užívání jeho konkrétní části. Jenže to platí o prakticky jakémkoliv sportu v parku. Podle mého jde o jasné obecné (běžné) užívání a žádného povolení proto netřeba. V případě, že by se to opakovalo, trvejte na sepsání úřadního záznamu o tom, že vám to zakazují, a pohrozte případným správním soudem – na 75 % vyměknou.
    I na policajty se vztahuje článek 2 ústavy, podle kterého “Státní moc slouží všem občanům a lze ji uplatňovat jen v případech, v mezích a způsoby, které stanoví zákon.” a “Každý občan může činit, co není zákonem zakázáno, a nikdo nesmí být nucen činit, co zákon neukládá.” Četníci tohle ustanovení moc dobře znají, ale rádi na něj zapomínaj. Je proto užitečné jim ho připomínat.

  5. Ali | 16.05.2013 - 15:12:43 | Reagovat

    Srazka s blbcem je horsi nez kdyz se ti lajna podepise na hola zada.
    Jeste, ze v Litaku mame linejsi policii. Lajnujeme a hlidky asi hlidaj na podstatnejsich mistech.
    Jinak bych klidne priste vyrazil znovu i bez absurdniho povoleni. Myslim, ze ten samy policajt by vas obesel velkym obloukem a koukal na druhou stranu. A kdyby to nepomohlo, svolejte velky slackline happening. My sprijedeme.

  6. shrek | 16.05.2013 - 15:32:58 | Reagovat

    ahoj prosím podobné problémi a popotahování přepošlete na ČAS což je česká asociace slackline ;) mohou pomoci i poradit ;) http://www.ceska-asociace-slackline.cz/

  7. Papouš | 16.05.2013 - 16:32:10 | Reagovat

    Ihned bych napsal maila primátorovi, říďovi MP Horákovi, radním. Číslo toho experta dát sem i s jeho fotkou.

  8. mnouk | 16.05.2013 - 19:04:26 | Reagovat

    A priste se s mestakama vůbec nebavit po problemech co jsem s MP mel jim reknu at zavolaj PCR ze s nima odmitam komunikovat s PCR se da domluvit

  9. ZdenekK | 16.05.2013 - 19:10:08 | Reagovat

    V místním plátku si šerif místních policajtů DIS MBA Marcel Horák stěžuje, že nedostává konkrétní podněty a vykládá, že stojí za dobrou prací svých policajtů. Má email marcel.horak@mmdecin.cz

  10. Drahomír Radek Horváth | 16.05.2013 - 19:42:53 | Reagovat

    Dobrý den
    velice mě zaujal tento článek. Rád bych požádal autora a přímého aktéra této záležitosti, aby mě kontaktoval osobně.
    Jsem vedoucím děčínské pobočky Poradna pro občanství, občanská a lidská práva, která sídlí v budouvě okresního soudu v Děčíně, vchod z ulice Radniční. Jsem k zastižení na telefonu 724 701 610
    Přeposlal jsem článek několika radním města Děčín a řediteli MP panu Horákovi. S některými budu hovořit osobně o tomto incidentu a praktikách MP.
    1) Park na Mariánské louce je v majetku města a nikoliv v soukromém vlastnictví pana Grešíka, kterého znám osobně a věděl bych, kdyby ten park byl jeho. :-) Ale zeptám se v nejbližší době jestli se něco nezměnilo.
    2) Žádné povolení od Magistrátu města na využívání parku k volnočasovým aktivitám nepotřebujete. Neohrožujete zdraví a život, neničíte obecní majetek a neporušujete žádnou vyhlášku. Navíc by to muselo být naopak jasně vyznačené formou informační tabule na místě, že: TADY V TOM PARKU SE NESMÍ TO A TO…
    3) Park slouží všem skupinám obyvatel města, to znamená, že tam mohou matky řádit s kočárky, důchodci venčit psi a mládež provozovat lehčí formu sportu, nebo co to je :-) Nelze po někom chtít povolení a jiném nikoliv. To by pak skutečně musel každý mít povolení na to jít tam si kopnout do balonu, nebo házet frisbí.

    hezký den a budu se těšit na to, že mě budete kontaktovat

  11. Marcel Horák | 16.05.2013 - 19:55:11 | Reagovat

    Ano. A stojím si za svým tvrzením i nadále. Příběh je napsán velice poutavě, to ale neznamená, že i pravdivě. Přijde mi to velice absurdní. Prosím tedy pisatele, případně i jeho přátele, aby mě kontaktovali osobně. Celou věc velice rád prošetřím a vyvodím důsledky. Rozhodně si nemyslím, že tento druh sportu by nebylo možné v parku provozovat. Zejména pak jestli skutečně nedochází k poškozování stromů. Kontakty na mě naleznete na webu města. Myslím, že problém se dá vyřešit v klidu a rychle i bez invektiv používaných v této diskusi.

  12. Marcel Horák | 16.05.2013 - 20:02:46 | Reagovat

    Pane Horvárhe, myslím, že situaci zvládnu i sám. Pamatujte, že důležité je vyslechnout obě strany, znát pozadí sporu i jeho genezi. Opravdu věříte, že strážníci jsou takoví hlupáci, že si myslí, že park je pana radního Ing. Grešíka? Tím neříkám, že ke sporu nedošlo ani, že strážníci nepochybili.

  13. Marcel Horák | 16.05.2013 - 20:04:24 | Reagovat

    pane Horváthe, za překlep ve jméně se omlouvám

  14. Drahomír Radek Horváth | 16.05.2013 - 20:32:20 | Reagovat

    Pne Horák měl jsem tu čest několikrát s vámi jednat osobně a tak vím, že toho spoustu zvládnete sám, ale tady jde o trochu více. Pisatel článku si tento svůj neblahý zážitek hodil na svůj web a nijak dál to neřešil, nikoho nekontaktoval na MP si nestěžoval, prostě pohodář, kteý nad tím mávnul rukou.

    Po té co jsem vám poslal odkaz na tento článek máte teprva možnost situaci řešit a to je dobře, byl bych velice rád, kdyby jste výsledek šetření( po vyslechnutí obou stran) publikoval právě na tomto webu a to včetně sankcí pro strážníka pokud se prokáže jeho pochybení. Já naopak z pozice své funkce budu s pisatelem nepochybně řešit jeho postoj a pokud bude mít zájem o asistenci, či právní poradenství tak je dostane, teda pokud se cítí diskriminován v tom, že svoji volno časovou aktivitu nesmí provozovat standardním způsobem a je nucen činit nesmyslné kroky, nebo mu je vyhrožováno zničením jeho osobního majetku(lana)…..
    Dále jako obyvatel města Děčína jsem zděšen tím, že bychom měli mezi strážníky MP skutečně jedince natolik neprofesionální a nekompetentní.
    Takže balon je na vaší straně pane řediteli, tak jak jste sám v této diskuzi napsal, že věc vyřešíte sám. Je dobré, že se to řešit bude, protože až já půjdu s dětmi tento víkend na Mariánskou louku, chtěl bych tam ty provazolezce vidět, moc se mi takové volnočasové aktivity líbí.
    hezký večer přeji

    Pozn.redakce EC: článek nám poslal autor, který si nepřál být jmenován. Majitel a ani redakce webu EuroClimbing nemá s incidentem nic společného. EuroClimbing pouze poskytl autorovi prostor pro článek.

  15. Drahomír Radek Horváth | 16.05.2013 - 20:34:08 | Reagovat

    oprava: pane

    koukám, že mi ta klávesnice nějak nedoklikává, nebo překlikává. Omlouvám se všem kdo moje komentáře čtou, neprzím ten jazyk úmyslně.

  16. Belial | 16.05.2013 - 20:40:09 | Reagovat

    Stěžovat si musíš. Nejde o tvoje EGO, ale jde o to, že příště to může pro jiné dopadnout mnohem hůř. Honiči EGA nemají v uniformách co dělat.

  17. Marcel Horák | 16.05.2013 - 20:45:26 | Reagovat

    Balon je teď zejména na straně pisatele. Bez jeho osobního popisu situace budu mít pouze tvrzení strážníků a to bude samozřejmě popisem jejich pohledu na věc. Já osobně jsem přesvědčen, že pokud je jasné, že nemůže dojít k poškození stromů, tak není důvod bránit této aktivivitě.

  18. František Valda | 17.05.2013 - 08:15:39 | Reagovat

    Stěžovat by si měl, ale nebude asi komu. Pojal jsem podezření, že k městským strážníkům berou jenom trotly, co se nehodí nikam jinam. Člověk by si myslel, že na takovéto místo by měl být přijat jen člověk duševně vyrovnaný, ale jak je vidno u nás to nefunguje.

  19. Ruda | 17.05.2013 - 08:55:38 | Reagovat

    Co chcete?To uz tady bylo.Vroce 1943 jsem byl s otcem v Drazdanech(Tehdy jeste nerozbombardovanych)a jako 10ti lety kluk jsem v parku preskakoval z chodniku na anglicky travnik.Prispechal vsudepritomny stzraznik a otec musel po napomenuti zaplatit pokutu.

  20. ranpa | 17.05.2013 - 09:47:10 | Reagovat

    Zítra bude v rámci “dětského dne” několik lajn natažených v děčínské ZOO.
    Prosím zdejší strážníky, aby dětem moc nehubovali, nenadávali jim a neděsili a za sebe, aby mi ty dva špagáty, co jsem půjčil, nepřeřízli.Díky.

  21. zR - autor článku | 17.05.2013 - 10:25:02 | Reagovat

    Můj osobní popis je v článku – stojím si za ním do slova a do písmene. Jen jsem pár věcí vynechal, jako např. “Co tu dělaj ty kola, jděte s nima jdeme na cyklostezku”. Článek jsem napsal, abych se z toho vypsal a aby ostatní slacklineři viděli, co se taky může stát.
    V první chvíli jsem byl velmi rozčílen a rozhodnut si stěžovat. Teď v tom ale nevidím žádný extra smysl, jelikož by to bylo tvrzení mé a mých přátel, co na místě byli, vůči tvrzení 4 strážníků MP + 2 SP. Myslím, že vím, ke komu by se při takovéto stížnosti vedení přiklonilo. Kdybych měl tušení, jak se bude situace vyvíjet, zapnul bych nahrávání zvuku na telefonu. Takhle se obávám by to bylo zbytečné.

    Pane Horváth, velmi děkuji za nabídku, avšak nemyslím si, že má smysl to teď více rozmazávat. Uvidíme, kam se to bude dál vyvíjet. Pro jistotu se však pokusím dostat písemné povolení, ať je jednou pro vždy klid.

    Pane Horák, jsem velice rád, že se Vám líbí styl mého psaní. Píši, tak jak umím a takovýto kompliment je pro mě inspirativní. A píši rozhodně pravdivě. Myslím ale, že osobní kontakt nebude nutný, stejně tak jako vyvozování důsledků. Stačí, když svým svěřencům vysvětlíte, že na tomto sportu není nic nezákoného. To, že park je pana Grešíka, jsem si nechal strážníkem vícekráte zopakovat, doslova jsem se ho zeptal, zda tvrdí, že Zámecký park města Děčína je pana Grešíka, což mi potvrdil a poslal mne za ním. Však se ho můžete jistě sám zeptat, komu že to telefonoval o instrukce a jak že se to s vlastnictvím parku má. Nemyslím si, že by toto úterý bylo ve službě více policistů s monoklem pod pravým okem. Řešení situace mi klidné příjde a také o takové stojím, proto jsem to nechtěl a nechci dále rozpatlávat, i když by se to bezesporu dalo. Invektiva v této diskuzi, pokud zde nějaké vidíte, jsou projevem názoru čtenářů, tak holt funguje internet. Přes to si myslím, že vše se řeší klidnou, informativní cestou.
    zR.

  22. Vláďa | 17.05.2013 - 10:25:25 | Reagovat

    Čekám a doufám,že se dočkám,že autor i přestože
    nechce být jmenován vystoupí z anonymity a tuto
    záležitost přednese p.Horákovi a výsledek šetření bude na tomto webu publikován.V opačném případě neví proč byl článek vůbec napsán a spoléhat se na jakési karmické potrestání je přinejmenším úsměvné.

  23. zR - autor článku | 17.05.2013 - 10:30:36 | Reagovat

    P. Horák, jen se ještě zeptám, bylo Vám v úterý telefonováno tímto strážníkem a řekl jste mu, ať to sundáme, tak jak tvrdil? Či jsem to s tou šarádou o hluchém telefonu trefil? Říkal, že volal řídícímu, netuším, kdo to je. Děkuji

  24. martan | 17.05.2013 - 11:30:40 | Reagovat

    To je pěkná kravina, žádat povolení na něco, co není zakázané. Pokud by to šlo správním řízením, tak by to ani nemohli povolit. Defakto by se tím přiznávalo, že to nějak zakázané je? Přesnější a účelnější by bylo vyžádat si potvrzení že to a to není zakázané, popř. za těch a těch podmínek.

  25. Marcel Horák | 17.05.2013 - 11:35:18 | Reagovat

    Pane zR, ne mě netelefonoval, volal veliteli směny. Nicméně abychom se dopracovali nějakého závěru: Pokud bude jisté, že “lajnou” nedochází k poškozování, nebude nikomu v této aktivitě bráněno. Strážníci své instrukce již dostali. Vycházím z toho, že Vámi popisovaný způsob jednání strážníků, není správný a se strážníky toto bylo náležitě probráno. Nejen s těmi na místě přítomnými ale i s ostatními, aby k podobným excesům pro příště nedocházelo. Ocením, když příště kromě uveřejnění článku pošlete odkaz i mě na email, abych se o problému dozvěděl co nejdříve a mohl jej řešit. O článku jsem se dozvěděl náhodou, nejsem schopen číst vždy a vše. Tímto bych celou záležitost pro tuto chvíli uzavřel. Nicméně pokud byste mě chtěl navštívit a celou věc ještě něčím upřesnit, tak má nabídka k osobnímu jednání platí. Nevěřte tomu, že apriori dám za pravdu strážníkům. Vím, že ani oni nejsou svatí, i oni stejně jako já a Vy jsou jen lidé a dělají chyby. Přeji prima “lajnování”.

  26. Marcel Horák | 17.05.2013 - 11:36:07 | Reagovat

    P.S. To povolení si skutečně schánět nemusíte.

  27. Petr Felix Chudoba | 17.05.2013 - 11:51:08 | Reagovat

    Přátelé,
    díky profesi a roztoulanosti mám zkušenost se strážníky z vícera měst, takže mohu dosti zodpovědně prohlásit, že děčínští patří k tomu nejlepšímu, co lze v Čechách potkat (což samozřejmě neznamená, že člověk v Děčíně nenarazí na strážníka spíše silného než moudrého). Stejnou výjimkou je ředitel městské policie, diskutující na internetu k článku o pravděpodobném pochybení svých podřízených. Za sebe oceňuji, že reagoval de facto online na věcnou podstatu problému a podřízeným vysvětlil, že natažená slackline stromy nepoškozuje. Podle mého názoru by ale byl špatný šéf, pokud by chování svého podřízeného soudil jen na základě sice dobře napsaného a věrohodně působícího, přesto však anonymního článku a anonymní diskuse na internetu.

  28. zR - autor článku | 17.05.2013 - 12:33:24 | Reagovat

    Pane Horák, článek jsem napsal a umístil jej pouze na svém profilu, pro své známé a ostatní slacklinery. Návrh na umístění zde jsem přijal později, čímžto se zvětšil dosah až k Vám. Jsem rád, že je nyní vše vyjasněno a my můžeme bez obav pokračovat v držení rovnováhy. Řekl bych, že problém byl v tom jednom konkrétním strážníkovi, proto jsem to nechtěl generalizovat na celou MP. Stejně tak si nemyslím, že by byl problém tak závažný, abychom museli věc dále řešit a dělat někomu problémy. Věřím Vám, že strážníci jsou již poučeni a tím pádem na lajny v parku připraveni, což je pro mne více než zadostiučinění. Žádné povolení či potvrzení shánět nebudu, v případě nějakého problému se obrátím přímo na Vás. Přeji pěkný den.

    Pane Chudoba, souhlasím s Vámi, pokud si všimnete, vše je od začátku přisuzováno pouze jednomu strážníkovi. Že by ta vyjímka, co potvrzuje pravidlo? Nikdo žádne souzení podřízených apod. nechtěl, proto se žádné konkrétní číslo neuvádělo. Diskuze se rozjela později a vše vyřešila, což je, si myslím, krásné.

    Tak snad jen sportu zdar! René T.

  29. GreenSister | 17.05.2013 - 12:48:20 | Reagovat

    Všem vám blahopřeji k brilantnímu a půvabnému vyřešení problému a děkuji panu Horákovi za jeho lidský přístup a postavení se věci čelem, né zády. Díky taky zR, že nebyl zticha, ale zároveň dokázal problém popsat tak, že nikomu neublížil. Hned je mi tak nějak líp na duši, když vidím, že se lidé v řešení sporu dokáží slušně dohodnout. Mějte pěkný den!

  30. Drahomír Radek Horváth | 17.05.2013 - 13:10:19 | Reagovat

    Také bych se rád připojil k pokloně všem diskuterům a zejména autorovi článku a řediteli MP. Takto lidsky, slušně a věcně celou záležitost řešit, vyřešit a uspokojivě uzavřít, to se jen tak na internetu nevidí. Počátek diskuze jsem sledoval a ten byl celkem syrový a nepochybně oprávněně rozhořčený. Avšak, je evidentní, že když spolu diskutují a řeší problém lidé slušní a otevření tak lze dojít k překvapivě zajímavým výsledkjům. Kéž by takto bylo možno vyřešit i nohé jiné problémy našeho města.
    Hezký den všem

  31. Drahomír Radek Horváth | 17.05.2013 - 13:11:10 | Reagovat

    oprava: mnohé

  32. Lukas B. | 20.05.2013 - 08:35:06 | Reagovat

    což ovšem neznamená, že se dá lajna věšet za fšechno. vzpomínám na jednu povedenou partičku, které se podařilo po jarním tání nejdřív vyvrátit “zeměkouli” na zpustlém dětském hřišti a potom naklonit sloup elektrického vedení (takovej ten železobetonovej patník s přišroubovanou kládou). takže v nic proti když četník přijde, a poví třeba “nazdar, vy kluci pitomí, dejte si pod to kotvení svetr a nevodírejte kůru” (slušnými a profesionálními slovy ovšem).

  33. Přemysl Šatný | 20.05.2013 - 14:43:16 | Reagovat

    Jakmile jsem přečetl tento článek, celkem jsem se zhrozil. Nechápu proč zakazovat sport, či jakékoli jiné zdraví prospěšné aktivity v parku. Sám tam se slacklajnou chodím a nikdy jsem problém neměl. Měl jsem možnost se bavit se strážníky Městské policie na toto téma, neházel bych to až tak na ně, občas jsou mezi dvěma ozubenými koly a ne vždy se z tohoto soukolí dá vyjít se ctí. Dle mého ať zakazují slacklajny v parku, ale jen v situacích, kdy budou ničit ukotvením stromy či cokoli jiného, jedná se hlavně o nepoužívání omotávky na stromy pro jejich ochranu. Jakmile je omotávky použita a strom se nevyvrací z kořenů, nevydím žádný důvod, ani smysl v zakazování této aktivity v parku. Ba právě naopak, jakékoli takovéto poskakování, házení, běhání je přeci skvělou prevencí kriminality, drogovou prevencí atd. Panebože, nevytvářejte z parku sterilní prostředí s chodníčky a paraplíčky, dopřejte parku život, dopřejte lidem možnost si park užít nejen pasivně, ale i aktivně.
    S díky Přemysl Šatný

  34. Přemysl Šatný | 22.05.2013 - 08:37:13 | Reagovat

    …byl jsme upozorněn jedním milým čtenářem na hrubou chybu v předešlém příspěvku, “nevidím” se píše takto. Příště po sobě budu příspěvky kontrolovat sám. Snad jste ale i přes tuto fatální chybu pochopili smysl mého sdělení…S díky Přemysl Šatný :-)

  35. Marcel Horák | 22.05.2013 - 12:03:56 | Reagovat

    Dnes jsem si nechal podrobně vyložit verzi strážníků celé události. Zde je poměrně rozsáhlé doplnění děje, který je popisován v článku, přičemž toto doplnění upřesňuje některé záležitosti. Dne 14. května 2013 kolem 18 hodiny projížděla hlídka MP Děčín v Děčíně 1, Masarykovo náměstí, kdy zde kolem kašny projížděl mladík na kole napříč náměstím, přejel přes přechod pro chodce u Okresního soudu, pak přejel přes chodníky a zastavil za restaurací „U kapitána“ u zadního vchodu. Hlídka zastavila u chodníku a přivolala si přestupce k vozidlu. Tomuto přestupci hlídka vysvětlila přestupky, jakých se dopustil a tyto vyřešila na místě „domluvou“. V 18:15 hodin hlídka prováděla kontrolu Mariánské louky se zaměřením na konzumaci alkoholických nápojů, poškozování zeleně včetně stromů, dohled na veřejný pořádek atd. Ihned při příchodu do parku hlídka spatřila skupinu mladíků, mezi kterými byl nejméně jeden, který jezdil na kole po travnaté ploše. Další mladík natahoval nějaké lano mezi dvěma stromy. Hlídka k této skupině mladíků přišla, jednalo se o přibližně 20 osob. Mladíka, který zavěšoval mezi stromy upínací kurtu, vyzval strážník k předložení dokladů k prokázání totožnosti. K tomuto se začaly vyjadřovat další osoby, že nemáme oprávnění atd. V tomto mladíkovi byl zjištěn cyklista z Masarykova náměstí. Tento začal záležitost rozebírat s tím, že je strážník vůči němu zaujatý kvůli předchozímu přestupku a jeho vzhledu (dredy na hlavě). Strážník požádal mladíka o odstranění kurty ze stromů s tím, že je jeden ze stromů slabší a mohlo by dojít k poškození stromů případně větví při nastupování na kurtu. Dále strážník mladíkovi vysvětlil, že zde v parku ještě nikdy neviděl nikoho zavěšovat tyto kurty či lana mezi stromy s tím, že MP provádí a dohlíží na zeleň a stromy a zabraňuje jejich případnému poškozování. Mladík uvedl, že nic sundávat nebude, že se ničeho nedopouští. Z tohoto mladíka byl cítit alkohol. Jelikož se na místě do diskuse začaly zapojovat další osoby a začaly na hlídku pokřikovat, byla na místo pomocí mobilního telefonu přes dozorčího přivolána druhá hlídka MP (na místě bylo více než 20 osob) a s dozorčím bylo prokonzultováno napínání kurty mezi stromy. Tento potvrdil, že kurta nebude v parku napnuta a bude odstraněna. Mladík se strážníka ptal, kdo za park zodpovídá a kdo povoluje třeba i napínání lana. Tomuto bylo řečeno, že odbor životního prostředí. Dále, že za zeleň v parku do určité míry odpovídá pan Grešík, který je patronem parku. Mladík řekl, že si půjde na strážníky stěžovat na Magistrát města Děčína k panu primátorovi a při té příležitosti se zeptá i pana Grešíka. Mladíkovi bylo nařízeno odstranění kurty s tím, že se dopouští přestupku neuposlechnutí výzvy úřední osoby a může mu být udělena i bloková pokuta. Tento odvětil, že chce na místě mít státní policii, jelikož nám nevěří a myslí si, že nemáme na toto pravomoci a rozhodujeme nesmyslně. Na místo přijela i státní policie a tato dala za pravdu MP a dohodla se s mladíky, že odstraní kurtu ze stromu. Na místě byli zjištěni i další mladíci, kteří se zapojovali do diskuse. Po tomto hlídky z Mariánské louky odjeli na služebnu.
    Takže je vidět, že věc není tak černobílá, jak bylo původně v příspěvku nastíněno. Nicméně platí vše, co jsem psal výše, zejména, že slackline v parku provozovat lze za předpokladu, že nebude nic poškozováno. V této souvislosti je nutné dodat, že několik dní před touto událostí řešila MP zlámané větve v parku, takže se není možné divit strážníkům, že i v tomto případě se k věci stavěli s nedůvěrou. Jezdit na kole po trávníku rozhodně dobré není, jsou tam cesty. Jezdit na kole po chodníku a po přechodu také není to pravé. Věřím, že příště dojde k mnohem většímu vzájemnému pochopení z obou stran.

  36. Papouš | 22.05.2013 - 14:43:28 | Reagovat

    Česky se tomu říká šikana nebo buzerace. Uniká mi, proč si MP zvyšuje skóre podobným způsobem – buzerovat někoho, že jezdí po chodníku na kole (předpokládám, že to dělá kvůli vlastní bezpečnosti (nechce se nechat přejet autem) a že při tom neohrožuje chodce), je naprosto absurdní. Dejme ale tomu, že se dá vyfutrovat nějakou vyhláškou.

    Bezdůvodný “zásah” proti slackerům je potom naprosto mimo chápání. Horlivec v uniformě, který neprofesionálně eskaluje situaci kvůli provazu mezi dvěma stromy, je zralý na psychotesty.

    Připomíná mi to éru, kdy v Ústí vládnul místní Giuliani – Gandalovič – a jeho “nulová” tolerance. Ta se projevovala tak, že MP pokutovala lidi za sebemenší kravinu (přecházení mimo přechod, když spěchali do práce apod.) Jindy zase iniciativní strážníci pokutovali bruslaře za pohyb po stezce pro cyklisty (!?).

    Slackeři se podle mě správně nenechali buzerovat a následně správně zvolili medializaci.

  37. Ali | 22.05.2013 - 16:33:17 | Reagovat

    Zakazovat opatrné ježdění na kole po chodníku nebo přechodu je stejně nesmyslné jako zakazovat napínání slacline.
    Proč by se na trávník nemělo vjet na kole, když se po něm smí chodit, to mi úplně uniká.
    Musí být policie represivní orgán? Nemusí!

  38. Marcel Horák | 22.05.2013 - 17:18:10 | Reagovat

    Až budete staří, méně pohybliví,nedoslýchaví nebo až bude matka vašeho dítěte tlačit po chodníku kočárek a proletí kolem cyklista (samozřejmě opatrně), tak se na věc budete koukat jinak. Až něco vybudujete, postavíte, zasadíte a uvidíte slacklinera začátečníka jak nastupuje na lajnu,chytá se větví, které láme, tak bude váš pohled také jiný. Říká se tomu bezohlednost. Nejste na světě ale ani na chodníku nebo v parku sami.

  39. Marcel Horák | 22.05.2013 - 17:23:57 | Reagovat

    A navíc výše uvedený přestupek onoho cyklisty byl řešen domluvou, takže o nulové toleranci nemůže být řeč. MP Děčín řeší více než jednu třetinu všech zjištěných přestupků domluvou a navíc průměrná pokuta v Děčíně je nejnižší v republice. Takže je to asi jinak.

  40. Marcel Horák | 22.05.2013 - 17:33:05 | Reagovat

    Ještě dodám, že strážníci psychotesty oproti slackerům úspěšně prošli. Situci eskalovaly zejména osoby, které zasahovaly strážníkům do výkonu jejich pravomocí. Nechápu, proč i přes neznalost problematiky a konkrétních záležitostí musí v těchto diskuzích docházet k urážení, ani to, proč jsou diskuze anonymní, pokud chci prezentovat svůj názor, tak se za něj nestydím a klidně se podepíšu.

  41. Miki | 22.05.2013 - 21:40:19 | Reagovat

    2Marcel Horák: jen taková vsuvka – zdejší diskutujicí sice uvádějí přezdívky, ale v malé “lezecké” komunitě to jsou známe osoby. Takže ta anonymita není až taková, jako by se mohlo na první pohled zdát. Za autora článku se mohu osobně zaručit (13 let společného studia, měl vždy ostřejší image, ale vždy premiant ročníku). Jestli se jmenuje Mirek Dušín nebo Jarka Metelka, tak je asi jedno. I jméno městského policisty nikoho nezajímá. Mimochodem autor článku se městskému policistovi legitimoval, pokud vím. Hezký den. Jakub M.

  42. Marcel Horák | 22.05.2013 - 21:45:17 | Reagovat

    Do určité míry máte pravdu a vůbec nejde o autora článku. Ten popsal příběh, tak jak jej cítil a jak považoval za nutné, ale nepoužil ani jedinou urážku. Chtěl bych vidět, zda to, co říkají někteří zde skrytí anonymitou přezdívky, by řekli strážníkovi do očí. A ne jako strážníkovi, ale člověku. To, že onen pisatel celou věc popsal je dobře, alespoň se věci ujasnili a pro příště nebude k podobným událostam docházet.

  43. Ali | 22.05.2013 - 23:03:31 | Reagovat

    Zcela souhlasím. Srazit na chodníku dvě nahluchlé babičky o berlích, na přechodu přejet maminku s kočárkem, jízdou na kole drancovat trávník v parku a pak ještě orvávat větve ze stromů a lanem vytrhávat ledva zasazené kmínky, tomu se říká bezohlednost. Ale takový příběh tu zdá se není (ani podle výpovědí strážníků). Takže proč to překrucovat.
    Někomu něco nařizovat z pozice moci, aniž by pro to byl opravdový důvod, tomu se říká přesně tak, jak napsal Papouš. Proto naše rozhořčení.
    A říct to strážníkovi do očí? Jako člověku? Žádný problém, pokud by se choval jako člověk a né jako strážník.

  44. Marcel Horák | 23.05.2013 - 06:41:16 | Reagovat

    Ali nemáte pravdu. Nikdo nic nepřekrucuje. Ale to nevadí. Zde, zdá se diskuze končí, neboť by byla nekonečná. Vše podstatné již řečeno bylo. Jezdit na kole po chodníku je protizákonné protože to je nebezpečné. Jezdit na kole po trávníku je pro trávník zcela jistě mnohem více traumatizující, než po něm chodit. Žádná pokuta nepadla, nikomu se nic nestalo, dospěli jsme k rozumné dohodě ohledně Slackline, takže diskuze svůj účel splnila. Nyní je to již jen o invektivách a dohadech. Přeji prima dny.

  45. Marcel Horák | 23.05.2013 - 06:44:57 | Reagovat

    Ještě musím dodat, že jste nepochopil ohledně události jednu zcela zásadní věc. Strážníci na místo přišli v době, kdy se lano teprve připravovalo, přičemž několik dní před tím řešili polámané větve v parku. Strážníci mají za povinnost předcházet protiprávním jednáním a to činili. Dotyční napsali článek, zde jsme si celou věc ujasnili a pro příště my i oni víme, jak se zachovat a o čem to celé je.

  46. Jirka Cetel | 23.05.2013 - 09:37:13 | Reagovat

    Ahoj, bohužel mám podobnou zkušenost z Paříže.Myslel jsem si bůhvíjak není město nad Seinou svobodomyslné.Jednak jsem tedy v centru města které je poměrně veliké a je zde mnoho parků žádné lajnery neviděl.Strávil jsem tam lonského podzimu celkem 6 týdnů a měl jsem sebou Gibbona.Asi 2 x jsem si ho natáhl na hodku v takovém menším parčíku nedaleko výstaviště a po 3 ke mě přišel městský strážník a slušně mne požádal abych s tím přestal a sundal lajnu dolu.Neumím francouzky a anglicky zase neuměl on takže žádné vysvětlování neproběhlo…:-).Vše ale proběhlo naprosto v klidu a slušně.

  47. Papouš | 23.05.2013 - 10:51:20 | Reagovat

    už to chápu – celá tahle taškařice je jen geniální akce marketingovýho oddělení ECstoru, která má zvýšit prodej slackline

  48. Miki | 23.05.2013 - 11:05:51 | Reagovat

    Jsme odhaleni. Škoda, že už byl PIAF! (vtip)

  49. Lukas B. | 23.05.2013 - 16:50:13 | Reagovat

    vážený pane Horáku, v americe zase bijou černochy. fakt netuším proč by měl být kdokoli zodpovědný za to, že “několik dní před tím řešili polámané větve v parku”. stejnou logikou by mohli někoho šikanovat za to, že je naštvala tchyně.

  50. ZdenekK | 23.05.2013 - 20:10:07 | Reagovat

    Obdivuji autora článku, že udržel nervy na uzdě a vydržel s tím panem strážníkem slušně diskutovat. Byl totiž obětí zřejmé provokace, která mohla také skončit použitím povolených chmatů, sražením na zem obličejem dolů, nasazením pout a předáním PČR tak, jak se to vyskytuje ve zprávách o napadeních veřejných činitelů.

  51. iWo:) | 30.05.2013 - 10:51:45 | Reagovat

    “Dále strážník mladíkovi vysvětlil, že zde v parku ještě nikdy neviděl nikoho zavěšovat tyto kurty či lana mezi stromy s tím, že MP provádí a dohlíží na zeleň a stromy a zabraňuje jejich případnému poškozování. …” :-) to je snáď na anekdotu… keď som to ja ako strážník nevidel, tak je to isto zakázané.. :-) PS ak bolo podľa rečí strážnikov z mladíka “cítiť” alkohol, tak by mali toto tvrdenie dokázať preukázateľným dôkazom… Nuž každý sa svojim spôsobom snaží brániť svoje aj keď je nerovnováha v tom keď ten kto nechápe má uniformu a pocit, že v práve je isto len on a ostaní sú tu preto aby urobili to o čom je presvedčený že to tak má byť… U nás v parku mávame aj 5-6 lajn (aj longy aj giblajny) skáčeme, chodíme a je to v pohode. ale snáď sa poučia aj tí čo zataiľ nevedeli a bude to OK. Možno by sa dalo aj v tej uniforme bosý skočiť na lajnu a ukázať ako sa to robí… :-)

  52. iWo:) | 30.05.2013 - 10:58:06 | Reagovat

    pekná demagógia. takto otočiť uhol pohľadu. Netreba vyčítať iným že vidia veci zo svojho uhlu pohľadu, keď takúto optiku použijete ako argument… Myslím že každý a nielen strážnik ktorý “preletí okolo menej pohyblivého, starsšieho, maminy s dieťaťom a pod. zaslúži nielen pokutu ale aj cez držku častokrát.. Treba vśak byť hlavne človek s dávkou empatie a “sedliackym” rozumom či mám uniformu alebo dredy a nevyhrocovať situácie z pozície sily ešte aj podporené nezmyselnými argumentami na základe neznalosti veci…,

  53. mobile notaries baton rouge | 12.04.2016 - 17:57:40 | Reagovat

    I just like the helpful information you provide in your articles. I will bookmark your weblog and test once more here frequently. I’m rather certain I will be informed plenty of new stuff proper right here! Good luck for the following!|

Post a Comment

Buď emailem informován na velké slevové akce a výprodeje zboží horolezeckého obchodu:

ECstore.cz

Zde vyplňte Váš email pro odběr akčních nabídek: