Činnost Karla Běliny a druhů v Roklici

Autor Josef Novotný | Datum 02.10.2013

karel bělinaPrávě jsem se vrátil z Roklice a posílám Vám pár fotek ukazujících, jak to tam vypadá.

Žádám Vás, jakkoli z pozice řadového člena ČHS a Horce mohu, aby jste na Karla Bělinu a jeho přátele vytvořili tlak, který povede k tomu, aby komunikoval s obcí Jestřebí a Josefem Kunzem, roklickým správcem skal. Zejména apeluji na členy OVK Dubské skály, aby pomohli Josefu Kunzovi a podpořili ho hlavně v jednáních a administrativě, kde není silný.

Nemá cenu diskutovat o hodnotě nových lezeckých objektů a cest (mimochodem zejména spáry svou cenu mají), ale narovnat vztahy v území, které byly narušeny.

Děkuji.

Josef Novotný

Pozn. redakce EC – aktuální diskusi o kácení v Roklici naleznete v článku Roklice – nové cesty, věže a masivy, průvodce

karel bělina

roklice

karel bělina

těžba

karel bělina

těžba v roklici

bělina

loubenský potok

karel

bělina


  1. Komentáře: 40 - “Činnost Karla Běliny a druhů v Roklici”

  2. Komixák | 10.02.2013 - 21:40:11 | Reagovat

    To je k posrání, jestli to tam takhle nechá ležet… Snad už Karlovi a druhum začlo ubývat světla a svou uklízecí práci dodělají v dalších dnech

  3. Papouš | 11.02.2013 - 07:15:41 | Reagovat

    Solidní provzdušnění.

  4. karel | 11.02.2013 - 08:06:47 | Reagovat

    Skaly v udoli Dolskeho potoka (Roklice) jsou pekne a skvele vypadaji na starych pohlednicich., Diky huste vegetaci neskutecne trpi, steny jsou plne bordelu a s pociny Karla Beliny nesouhlasim. V oblasti existuji stare veze a stare, hodnotne a logicke prvovystupy – ty jsou pekne. Kdyz uz nekdo do oblasti zavita, tak se podiva na stare veze a tyto nove veci uplne prehlidne. Kdyz provdusnovat, tak jen v okoli starych a hodnotnych vezi, vse domluvit s mistnim spravcem a mistni obci. Domluvit se na brigade lezcu a lesaku a spolecne provzdusnit. Takova Susicka ci Liberecka vez dost trpi, nemluve o takove Vetrne dire atd.

  5. Fábera | 11.02.2013 - 21:35:21 | Reagovat

    Papouši, ty už si se taky zbláznil…

  6. jindra | 11.02.2013 - 21:59:36 | Reagovat

    ..budete muset Karla chytit do sítě jinak nepřestane,dělá si ve skalách co chce celý život..nevím na koho dá..koho poslechne…rozpoutá závody o prvovýstupy a výsledkem může být zákaz lezení …

  7. Karel | 11.02.2013 - 23:55:27 | Reagovat

    Karla chytit do site bude tezky, ma motorovou pilu a prorezese :-)

  8. Papouš | 12.02.2013 - 00:37:25 | Reagovat

    Slusnej flame kvuli par vrbam. pravda, hlasit se to musi

  9. Karel | 12.02.2013 - 00:59:07 | Reagovat

    Jo Papousi, taky seru na vrby, kazdy si je muze zasadit doma na zahrade misto toho vecnyho niceni prirodni travy sekackou a zklapnout ! Ja osobne se uz moc tesim na Lezeni v Lubenaku a podle fotek to bude novy Cesky narodni Park, neco jako v Americe Utah ale v mensim :-) Kdo chce stromy ktery zarustaj skaly, muze jit do udoli vedle, tam ale nikdo nepujde, je to tam totiz moc zarostly….Takovejch udoli je v okoli pokokot!

  10. Papouš | 12.02.2013 - 10:30:05 | Reagovat

    to Karel: dyk jo. Tahle historka se stonkama je spíš na domluvu po mailu nebo u piva, výše uvedená performance je spíš sraní si do vlastního hnízda. Kodl má možná jen trochu extenzivnější výklad toho, co je přiměřenej management krajiny. Na druhou stranu – kdyby nevzal za práci, byl by dneska Parčík, Čima a mnoho dalších solidní buš – to jen pro zástupy rozhořčenejch v obou diskuzích.

  11. Josef Novotný | 12.02.2013 - 11:48:47 | Reagovat

    Však jsem to po mailu řešil, to že je to tady není moje dílo a nadšenej z toho taky nejsem. Jinak není to jen buš, ale slušný kubíky dřevní hmoty oproti původní poloze prakticky znepřístupněný.

  12. Blahouš HK | 14.02.2013 - 13:11:52 | Reagovat

    Papouši, rád bych se zeptal, jestli úplně souhlasíš s tím, jak postupoval “pravděpodobně” (pro ty, co mají rádi právo) Bělina? Jestli to chápu dobře, tak aby odhalil skály, tak bez povolení a bez předchozí konzultace vykácel stromy a zanechal je na místě v takovým stavu a množství, jak je to na fotkách. Ptám se, protože mi z těch tvých komentářů vychází, že bys toho byl schopen. Netvrdím, že jsem nikdy nepoložil žádný strom (spíš stromeček) kvůli svým egoistickým choutkám lezce, ale není přeci možný souhlasit (veřejně) s takovýmhle jednáním.

  13. mnouk | 14.02.2013 - 18:17:36 | Reagovat

    spis si myslim ze chce nasrat co nejvic lidi protoze normalni lezec by takovy zvasty co vypousti nemohl myslet vazne

  14. Pavel | 14.02.2013 - 19:03:45 | Reagovat

    Chce se mi stoho jednání Běliny Blejt. Asi mu budem muset dát do dršky.

  15. Papouš | 15.02.2013 - 11:35:53 | Reagovat

    @ BHK: Úplně ne, líbil by se mi decentnější postup. Co vůbec neoceňuju, jsou pokácený stromy zaklíněný v korunách. Ovšem ve srovnání, když projede lesem nějakej harvestor, po kterym zbydou v lese metr hluboký koleje, je tohle legrace. Každopádně souhlasim s Karlovym: Skála musí dejchat. Ostatní asi klidně po mailu, je zbytečný se v tom dál pitvat…

  16. Blahouš | 15.02.2013 - 12:22:39 | Reagovat

    Jojo, po mailu si můžeme povídat, proti tomu nic nemám :). Já jen, že by si mohl někdo myslet, že si myslíš stejně (jak se zdá) jako Bělina, že se svět točí jen kolem jeho odkazu. Zrovna v tvým případě by mě to zrovna moc nepotěšilo. Horám zdar a všem bezmozkům nechť je odňato náčiní z rukou.

  17. Papouš | 15.02.2013 - 15:14:26 | Reagovat

    @ Blahouš: co si vo mě kdo myslí, je mi celkem egál… Každopádně Karlův odkaz je samozřejmě mocnej, proto třeba tato taškařice: http://cs.euroclimbing.com/?p=15304 A jako každá silná osobnost má své klady a zápory…

  18. Jéňa | 15.02.2013 - 16:11:12 | Reagovat

    Tak v tomhle případě to vidím spíš na lezecký Never more 2012.

  19. Blahouš | 18.02.2013 - 10:42:02 | Reagovat

    Hele Papouši, já to zase vidím z mýho pohledu úředníka MV. Když někoho hodíš ze skály a druhýho zachráníš před pádem, tak to neznamená, že jsi toho prvního z tý skály nehodil a tvůj skutek se přehlíží.
    Jinak v tom tvým pohledu na to, kdo si co o mně myslí, máš jistě pravdu. Ale možná by k tomu měl ještě patřit dovětek jako něco v tom smyslu, když moje činnost neomezuje, nepoškozuje jiný. Bez toho to vyzní, jakože se ten (třeba i ty) považuje za někoho víc a to nikdo z nás není. Ani Bělina.

  20. Papouš | 18.02.2013 - 15:13:16 | Reagovat

    Hele Blahouši, orgáne, to Tvoje čtení mezi řádky mě moc neba. Strč si laskavě svý dohady za klobouk. Jestli něco jako orgán máš, konej.

  21. Blahouš | 18.02.2013 - 19:19:00 | Reagovat

    Domnívám se, že veřejnost už pochopila, co jsem chtěl kritikou Běliny a jeho příznivců říct, teď už opravdu soukromě :).

  22. retez | 18.02.2013 - 23:33:37 | Reagovat

    Taky se mi stalo, že jsem kácel strom (vejmutovku, a ta je v Parku potíraná) a zůstala mi viset v koruně jinýho stromu. A už jsem ji nedokázal dostat na zem. Žádnej učenej dřevorubec z nebe nespad.

    Mimochodem, Roklice na sto let starej fotkách nevypadá jako zalesněný údolí. Stejně tak Labák , Příhrazy, Mšeno a vůbec všechny pískovcový oblasti. Zejména tam, kde lidi měli svoje zájmy, jako třeba bydlení, průmysl, pastviny atd. stromy u skal důsledně káceli. Stromy mají kořeny, těmi kořeny skály rozrušují a skály pak padaj lidem na hlavu.

    Vždycky se můžu po, když v TV ukazují dramatické záběra ze Hřenska. Voni by ty šutry na místní infrastrukturu padaly míň, kdyby se nechránili stromy, na těch šutrech rostoucí.

    To je právě důsledek odsunu místních, kteří za
    dlouhou dobu porozuměli krajině, ve které žijí.

  23. Josef Novotný | 19.02.2013 - 08:01:04 | Reagovat

    Hm, jenže neřešíme teorii, zda kácet nebo nekácet. Ale právě ty lidské zájmy v území. Nebo ti odsunutí z fotek před sto lety si dělali navzájem takový svinčík a škodu? Když se řekne A, musí se říct i B, jak říkal Medvěd Eichel.

  24. Papouš | 19.02.2013 - 10:49:07 | Reagovat

    to retez: přesně tohle mi řikali hasiči ve Hřensku .

  25. Jan | 19.02.2013 - 13:29:05 | Reagovat

    Kácet stromy u skal ve Hřensku zakázáno jen z ochranářského důvodu? Kravina. Stromy bráněj erozi svahu. Kdyby tam nebyly, tak to první průtrž vymele. Jasně, taky dokážou kořeny narušit skálu, ale jde o to jaký a kde. Je stupidita tvrdit, že skály se zachráněj tim, že se vyřou stromy. Skály padaly, padaj a padat budou.

  26. Oldřich Vacek | 22.03.2013 - 08:02:59 | Reagovat

    Oldřich Vacek | 21.03.2013 – 13:22:37 | Reagovat

    Ahoj vzácní přátelé lezení , přírody a hlavně Vy , kteří berou Roklici jako svou srdeční záležitost .

    Okolí Dolského a Loubenského potoka , zvané ,, Roklice ” je , pokud vím , majetkem obce Jestřebí a lesů ČR . Proto bychom se zde měli chovat jako návštěva , která si váží toho , že se zde nachází i skalní oblast vhodná k podávání sportovních výkonů . Pokud došlo k problému o kterém všichni , co se zde vyjadřují , víme , tak bychom ho měli řešit . Nebudu hodnotit jednání jedinců , jen nabízím řešení , s ohledem na náš citový vztah k tomuto krásnému údolí . Komunikace s majitelem pozemků , hajným a správcem skalní oblasti , by téměř vše měla vyřešit . Následně minimalizace vzniklých škod vlastními silami HO Roklice . Pokud se připojí dobrovolníci z Vašich řad , bude jen ku prospěchu lezení a srazů v této oblasti . A ti , co tento problém vyvolali , ať se chytí za nos a šáhnou si do svědomí , zda jejich nezodpovědné jednání má řešit malá skupinka nadšenců , či zda přiloží ruku k dílu . Podání trestního oznámení OU Jestřebí na neznámého pachatele ať si dotyčný řeší sám , pokud má odvahu .
    S pozdravem Roklici zdar .
    Oldřich Vacek
    602 839 837
    vyskyov@seznam .cz

  27. Oldřich Vacek | 28.03.2013 - 20:25:21 | Reagovat

    Ahoj přátelé Roklice .
    Dovolte , abych Vás seznámil s podrobnostmi , při řešení následků nedodpovědného chování některých jedinců v Roklici .
    Lesním hospodářem ( dále jen hajným ) , po konzultaci se starostou obce Jestřebí , bylo podáno trestní oznámení na neznámého pachatele . ( viz. příloha ) . Zde se můžete dočíst , k jakým škodám došlo . Je to vcelku silná káva a to měl hajný obě oči ZAVŘENE ! Nejedná se o nějakou vrbu , či náletovou břízku , jak se zde někteří milně vyjadřují .
    Nabízím řešení tohoto problému , se kterým souhlasí jak HO Roklice , hajný , tak i starosta .
    - Vyčištění lesního porostu v tomto úseku a snesení řeziva k cestě do údolí vlastními silami . Pokud tyto práce nechá hajný provést odbornou firmou , bude muset k výši škod přičíst i fakturu za provedené práce a tím se finanční náhrada podstaně zvýší . Zahájení prací navrhuji již na sobotu 6.4.2013 . Jsem zvědav , zda vše necháte jen na nás ! A hlavně Ti , co tyto škody způsobili .
    Upozorňuji na skutečnost , že veškerá činnost s morovou pilou v této oblasti musí být koordinována pomocí HO Roklice a oznámena předem hajnému . V opačném případě bude hajný okamžitě kontaktovat PČR .
    No a nyní k finanční náhradě obecnímu úřadu v Jestřebí .
    Pan starosta ing Schreiner nám vyšel vstříc , je ochoten přijmout , jako náhradu škody , odvedení odborných prací ve výškách tím , kdo škodu na lesním porostu způsobil a to ve výši částky uvedené v protokolu o trestním oznámení , ve prospěch obce Jestřebí. Já osobně se domnívám , že jde o velice shovívavou a nejsnadněji schůdnou cestu k dořešení všech problémů , které nastaly .
    Byli bychom velice rádi , aby co nejdříve vše vyřešilo a doufáme , že se k tomu postavíme jako slušní lidé .
    Ted´to prosím neberte jako výhrožování , ale jako konstatování faktu . Budume -li dělat mrtvé brouky , může se stát . že obec Jestřebí zakáže pohyb , pod vysokou pokutou , po svých pozemcích v této oblasti , mimo turistickou stezku . Pak sbohem lezení v Roklici na pravém břehu Dolského potoka , sbohem tábořiště , sbohem srazy . A srazy nejsou ještě nic jistého , vedení HO Roklice , včetně správce , je tak znechuceno , že chce toto konání ůplně zrušit . No čas a Váš přístup nám napoví , co bude dál .
    Abych nezapomněl . Starosta s hajným si umějí dát dvě a dvě dohromady a je jim jasné , že tyto škody vznikly při provádění prvovýstupů a jména lezců , jsou jim známa z protokolů o prvovýstupech zde pověšených .
    Horám zdar .
    Oldřich Vacek
    vyskyov@seznam.cz
    602 839 837

    pozn. redakce: výše citované přílohy ke stažení ZDE:
    http://cs.euroclimbing.com/files/2013/03/protokol_1.doc
    http://cs.euroclimbing.com/files/2013/03/protokol_2.doc
    http://cs.euroclimbing.com/files/2013/03/protokol_3.doc

  28. Zdeněk | 29.03.2013 - 11:46:39 | Reagovat

    Pro to, co předvedl Bělina v Roklici, nemám jiný výraz, než “bezohledná prasárna”.

  29. Pif | 29.03.2013 - 13:40:29 | Reagovat

    Jezdím do Roklice už přes 30 let a stala se postupně pro mne, ale dnes i pro mé děti, druhým domovem. Po celou dobu zde žijeme v souladu s přírodou bez jakéhokoliv rozporu. To co je zde teď, je totální narušení všeho našeho historického souznění a soukromí. Hanba a děs!!!! Pryč odsud s Bělinou. On byl vždy tak trochu magor, ale teď to vážně přehnal.

  30. Ruda | 29.03.2013 - 16:06:31 | Reagovat

    Pif-Paf-oj,oj oj-umirajet Karel moj.

  31. Zdeněk | 05.04.2013 - 15:41:29 | Reagovat

    To je ftipnéé…

  32. Papouš | 08.04.2013 - 16:34:13 | Reagovat

    sem potkal včera Karla a řikal, že je uklizeno

  33. Josef Novotný | 09.04.2013 - 07:15:33 | Reagovat

    Mlží a zametá stopy. Já mám informace, že uklízet se bude do čarodějnic každou sobotu. Hotovo rozhodně není a dobrá bude každá ruka. Seriozně ukončit akci má morální nárok jedině Olda nebo Šiška.
    20.4. bude na místě pomáhat OVK Dubské skály.

  34. Oldřich Vacek | 09.04.2013 - 20:38:21 | Reagovat

    Ahoj ,
    informace o likvidaci pokáceného porostu v Roklici :
    V sobotu 6.4. byla odstraněna cca desetina škod , které byly způsobeny . Sešlo se nás šest , Karel Bělina se svým kamarádem s motorovou pilou , Karel z H.O. Horce se synem a já se synem . Dohromady asi 26 hodin velice těžké práce . Pokračovaní jen naplánováno na sobotu 13.4. od 10.00 u první vodárny . Doporučuji mačky .
    Olda

  35. Oldřich Vacek | 09.04.2013 - 22:58:34 | Reagovat

    Omlouvám se Vladimíru Svítkovi jun. , který nám pomohl také a já na něj zapomněl . Šiško sory .
    Olda

  36. čermy | 16.04.2013 - 22:01:08 | Reagovat

    Škoda kruhů a zbytečný prace.Ty cesty se nepolezou.Za čas ty stěny budou znova zamešený a zarostlý.

  37. hasič | 11.05.2013 - 10:38:25 | Reagovat

    Trochu z jinného úhlu.
    Myslím že tento servr. je nadupanej informacema o lezení.At si to každej komentuje jak chce .
    Ale tento druh článků (průšvihů) bych dal jen jako info. o tom co se stalo a bylo viděno a opravdu jen líznout.
    Opravdu nám to velice škodí u ochranářů atd.
    Neb. naše servry maj na liště oblíbené a při kávě hned vědí co se kde šustne i bez průzkumu v terénu a s luxusníma novejma fotkama .
    Nejsme tak trochu -píp-.
    Hlavně nekomentovat prosím …správce servru zakázat komenty.
    Všichni kdo trochu bafuńaří tak vědí- jakej boj a někdy dojde na prosby
    vyjednat vyjímky a povolení .
    Pro radikální lezecká komanda potažmo prvovýstupářská.
    A úplně nejhorší můra …je dostat do revíru.
    Hasič.

  38. Papouš | 12.05.2013 - 16:32:19 | Reagovat

    to Hasič: cenzura by nepomohla, návštěvnost by z toho vytloukal někdo jinej

  39. Josef Novotný | 13.05.2013 - 08:51:50 | Reagovat

    Viz moje poznámka z 12.02.2013 – 11:48:47, článek a fotky jsou zveřejněním mého emailu na adresy, které používá k informování lezecké veřejnosti Jeník Pleticha. Nikdo jiný by tedy návštěvnost nevytloukal. Nicméně, přesto, že jsem na email dostal milé odpovědi od Pavla Henkeho a Jardy Housera, nevěřím, že bez jeho zveřejnění zde, by byl hlavní tahoun prací Olda Vacek s nápravou tak daleko. Článek mu získal pomocníky. Stavu lesa i vztahům s vlastníkem to pomohlo a to je nejdůležitější a zásadní. Ostatní informační šumy a osobní zájmy nemohou tuto skutečnost převážit.
    Ostatně v sobotu 18.5. bude v Roklici OVK Dubské skály opravovat jištění a nový sektor jistě přijde také na přetřes.

  40. Oldřich Vacek | 13.05.2013 - 12:03:34 | Reagovat

    Tímto bych rád poděkoval Pepovi Novotnému za zveřejnění článku ,, Činnost Karla Běliny a jeho druhů v Roklici ” . Skutečně se našli obětaví dobrovolníci na odstraňování škod a hodně práce se udělalo . Bohužel poslední tři týdny jezdím do Roklice sám se synem a není téměř vidět , že by se něco udělalo . Nekonečené . Vyjímkou je sobota 11.5. , kdy byl s námi Vašek Heiniger , který díky svým tělesným dispozicím nahradí čtyři lidi n nebo jednoho koně . Podle vyjádření lesního hospodáře pana Hostičky bylo odstraněno cca 40% poškozeného lesního porostu , což odporuje tvrzení Karla Běliny , cituji :,, Mluvil jsem s revírnikem a vše je v pořádku ” , na jehož základě si , bez našeho vědomí, dovolil zveřejnit pozvánku na čtyřicátý sraz v Roklici . My vše stále projednáváme s OU Jestřebí a tento týden bychom měli vědět více , co se srazu týče .
    Horám zdar
    Olda

  41. 1/4-Inch Drive Click Torque Wrench | 07.04.2016 - 22:31:49 | Reagovat

    Simply desire to say your article is as astonishing. The clearness in your post is just cool and i can assume you’re an expert on this subject. Fine with your permission allow me to grab your RSS feed to keep updated with forthcoming post. Thanks a million and please keep up the enjoyable work.|

Post a Comment

Buď emailem informován na velké slevové akce a výprodeje zboží horolezeckého obchodu:

ECstore.cz

Zde vyplňte Váš email pro odběr akčních nabídek: