Roklice – nové cesty, věže a masivy, průvodce

Autor Karel Bělina | Datum 01.28.2013

Horolezecké objevování Dubských skal v osmdesátých a začátkem devadesátých let vedlo ke zlézání řady nových skalních věží, prostoupení nových cest i poznání dosud nevyužitých úseků skal. Toto přetrvává a bylo tomu i tento rok.

Jednou z nejvyhledávanějších lezeckých oblastí Dubských je úzké údolí Loubenského potoka. Ukrývá nádherné skalní masivy a věže, místy až 20 metrů vysoké. Výhodou je dobré autobusové či automobilové spojení s možností parkování u první vodárny. Nachází se zde několik dobrých bivaků a dobré prostranství na stanování u druhé vodárny pod Zlým bratrem.

Jedna z mnoha mapek obsažených v samizdatovém průvodci novými cestami Roklice (viz odkazy na konci článku)

Výstupy, které vám předkládám, se nacházejí: první část od Orlího hnízda až po Skálu na ostrohu v délce 350 metrů a druhá část od Skály na ostrohu až k bivaku trempů, kde je poslední skála Otesánek. Tento úsek není tak dlouhý jako předešlý (90 – 100 metrů). Mezi těmito novými lezeckými úseky se nacházejí již věže evidované ve vydaných průvodcích Dubských skal.

O ne/veselých chvílích při loňském vrtání se možno dočíst ve vyprávění Tomáše Vlčka – Roklické létání

Řazení výstupů, masivů a věží je v souladu s již vydanými průvodci Dubských skal. Orientace v terénu je velmi snadná.

Na každém z těchto masivů a věžích je osazen slaňovací kruh, vrcholová kniha a dobírací vrtané háky.

Celkem bylo slezeno 24 nových masivů a věží, na kterých bylo uděláno 155 prvovýstupů s použitím 130 stabilních kruhů, 22 dobíracích vrtaných háků a 21 slaňovacích kruhů. Dosud bylo vloženo 11. vrcholových knížek.

Karel Bělina

KE STAŽENÍ:


  1. Komentáře: 89 - “Roklice – nové cesty, věže a masivy, průvodce”

  2. martan | 28.01.2013 - 09:33:07 | Reagovat

    Ó, jaký pěkný samizdat:)

  3. Olga | 28.01.2013 - 16:02:26 | Reagovat

    Dobrá práce :-) Hned, jak bude na jaře hezky, tak s Bábou vyrážíme. Zdravíme, Olga a Jana.

  4. Fábera | 28.01.2013 - 17:44:11 | Reagovat

    Karle!
    Překvapuje mě, že sem vůbec píšeš, moc tomu nevěřím, spíše to dělá za tebe někdo jiný, a tak doufám, že ti vyřídí, co si o vaší práci myslím.

    Vždycky jsem tě rád potkal a poslouchal tvá vyprávění, která jsou libozvučná, srozumitelná a veselá. Vážím si a obdivuji ty spousty práce, které po sobě zanecháváš.

    Bohužel, ať už ty, nebo někdo z tvého týmu, zanecháváš po sobě i paseku! A to doslova! A právě v té spíše romantické Roklici, která se díky dalším “novým” cestám jen těžko stane lezci vyhledávanou lokalitou.
    V rokli za Cimbuřím, právě u onoho trampského bivaku, jež je srdcovou záležitostí starších a zakládajících členů našeho HORCE, je bezmyšlenkovitě vykáceno xxx stromů s ponechanými metrovými pařezy, stromy leží v rokli tak jak dopadli a celkový dojem je otřesný! Ty stromy stály u skal, kde vedou teď vaše nové cesty….

    Nevím jestli jste je káceli vy, ale zase komu jinému než “horolezcům”, mohli vadit? Ano skály jsou lépe vidět a snad na ně i více svítí. Sám bych klidně také vykácel okolí Litoměřické věže v Blížákách, ale nikdy ne jako samozvanec bez předchozí komunikace a hlavně bez povolení!!!

    Ta místa nejsou primárně předurčena horolezcům. To mějme všichni na paměti! Nehledě na to, že tu “dřevorubeckou brigádu” šetří policie ČR, a tak by se mohlo klidně stát, že pod Zlýho bráchu budeme jezdit už jen na ten beach kurt pinkat badminton či co….

    Rád se za své podezření omluvím!
    Zdeněk Němec

  5. :o) | 28.01.2013 - 19:45:06 | Reagovat

    Mraky cest a kruhů a strom pořádně uříznou a uklidit to né…

  6. ranpa | 29.01.2013 - 08:50:48 | Reagovat

    Děkujeme Zdeňkovi za další pomoc při rozvíjení milého a přátelského prostředí na EC. Karla najdeš třeba v páteční podvečery na povrlském veřejném kluzišti…

  7. Josef Novotný | 29.01.2013 - 11:36:38 | Reagovat

    To nemá nic společného s přátelským prostředím na EC, ale s prostředím, kam jezdíme. Jsme zvyklí na precizní práci Zdeňka Hubky a Zelináře, tenhle nedodělek akorát ohrožuje a omezuje pobyt v Roklici. A nejen náš, co mají říkat Českolipáci, kterým to narušilo sousedské vztahy.

  8. :o( | 29.01.2013 - 11:52:01 | Reagovat

    Zásadní příčinou sváru je sobeckost, tvrdohlavost a nedostatek empatie.

  9. ranpa | 29.01.2013 - 11:53:22 | Reagovat

    Pozitivních možností, jak z vlastního trápení ven, jsou mraky. Zhluboka se nadechnout, jít TO do lesa/na paseku uklidit, než TO vy/shnije jezdit jinam… Blití do klávesnice má hodnotu zápornou.

  10. Myšák | 29.01.2013 - 12:14:39 | Reagovat

    Tak to snad děláš srandu, ne?!?! Někdo nadělá v lese bo*del, je celkem evidentní kdo a Ty jako řešení navrhuješ, aby sme se zvedli a šli to za něj klidit???

  11. ranpa | 29.01.2013 - 13:04:20 | Reagovat

    tos ještě nikdy neudělal?

  12. :oD | 29.01.2013 - 17:26:33 | Reagovat

    Jenže Karlos a spol je známej recidivista :o)

  13. Fábera | 29.01.2013 - 19:01:56 | Reagovat

    Pavle, nevím co si mám o tvém příspěvku myslet.

    Netuším v jakém rozpoložení to píšeš, nebo jak se u toho tváříš, jak moc je to myšleno vážně, ale z tvého komentáře vnímám zase útok na mou osobu. Že tu bliju do klávesnice…

    Tak takhle si já představuji to nepřátelské prostředí a šíříš ho ty, spolutvůrce EC!…

    Já jen upozornil na něco, co se v Roklici stalo a co se mi nelíbí. A zatím si stojím!!!

  14. Jéňa | 29.01.2013 - 19:04:56 | Reagovat

    Loni to holt odnesli místní (teda českolipáci), že se Karel rozhodl vykopat zase pár kvaků, tentokráte v Roklici. Ale tohle všechno už tu bylo (Rájec, Ostrov).Až si říkám, jestli těch pár nových cest vůbec stojí za tu spoušť, co po nich zbude-zkrátka někteří jedinci jsou nepoučitelní.Ale vždycky,když toto vidím, tak moje vandrácká duše úpí a je mi tak nějak blivno.A kdybych měl po každým uklízet(což jsem nesčetněkrát dělal),tak mě asi nezbude čas na nic jinýho. Zdravím. Jéňa.

  15. Ali | 29.01.2013 - 20:33:13 | Reagovat

    Fábera a Jéňa mají pravdu. Mě je z toho taky nanic, vždy když to vidím. Karlovo počínání absolutně nechápu.

  16. :o( | 29.01.2013 - 22:20:26 | Reagovat

    Kdo nevěří, ať tam běží…

  17. Radka | 30.01.2013 - 15:08:58 | Reagovat

    Pavle je možnost, článek stáhnout, včetně mapek :(

  18. Kříva | 30.01.2013 - 16:18:17 | Reagovat

    řečeno slovy klasika: “voni si to ty kytky stejně za pár let vezmou zpátky”

  19. Kříva | 30.01.2013 - 16:31:11 | Reagovat

    jo a když to vezmu v globále – http://goo.gl/fMdIr – je těch pár vrb epizodka

  20. Miki | 31.01.2013 - 09:36:39 | Reagovat

    Kucí, ať si k tomu pivu ještě spolu sednete. Labské průsmyky brzy rozmrznou, jaro se blíží.

    Kříva, kterej má propracovanější maskovací oddenkovej management než Kárl, to řekl dobře: “voni si to ty kytky (dle fotek nálety – břízy) stejně za pár let vezmou zpátky”. Příroda si s tím poradí.

    2Radka: stahovat nebudeme – nevidíme důvod (je to popis cest, které tam budou i v budoucnu). Článek není o kácení.

    Všem diskutujicím děkujeme za slušnou a z větší části i neanonymní diskusi.

  21. Kříva | 31.01.2013 - 10:45:42 | Reagovat

    to Miki – to řekla Ranpa

  22. Miloš Papaguy Zeman | 01.02.2013 - 08:16:00 | Reagovat

    Pane redaktore, jen debil může oslavovat barbarské klučení lesa koláží a la neúspěšný prezidentský kandidát. S teroristy se nevyjednává, pane redaktore, s teroristy se bojuje. Kde teď budou horcové bivakovat?

  23. ZdenekK | 03.02.2013 - 20:34:00 | Reagovat

    I když jsou tematem nové věžičky a nové stěny v krásné Roklici, každý si všímá hlavně bordelu, který po Ostrově a Rájci postihl tuto oblast. Tak mi to připomíná stromy, naházené do pěšinek a roklí v oblastech, které nepostihl nájezd Karlíka, ale pilných státních správ ochrany přírody a krajiny, které brání matku Přírodu před narušiteli na obou stranách hranice od Hřenska až někam po Zadní Doubice.

  24. Blahouš | 04.02.2013 - 14:14:28 | Reagovat

    Reakce Fábery mi přijde vkusná a taky na místě. Narozdíl od jiných serverů se tady většinou minimálně podle vidění známe, a jestli jde někdo s “kůží na trh”, tak by měl očekávat i nesouhlasný reakce.
    Stará pravda: “Když někdo mlčí, tak souhlasí.” Raděju preferuju to “vyblít” směrem ke zdroji.

  25. Českolipák | 05.02.2013 - 20:00:59 | Reagovat

    Fábera si dovolil veřejně ale slušně kritizovat legendu a dostal po čuni. EC asi razí zásadu, že se k modlám nečuchá. EC čtu minimálně a dále jej budu číst ještě méně!!!

    P.S. V Roklici se nejedná o výřez nějakého náletu vrbiček nebo břízek nebo kytek, ale o velké smrky.

    Poznámka člena redakce (Miki): “2Českolipák: ono kdybys se podepsal, tvé slovo by mělo jinou váhu. Ale máme IP adresy, to je jiná kapitola. Takhle to jsou výkřiky do tmy. Na těch fotkách, co tu bylo linkováno na roklický web, tak je vidět pokácená bříza a Karlův červený kruh. My jsme médium EC, né soudci. EC je otevřený všem. Důstojnější a slušnější postup je třeba to vyfotit (smrky, atd.), popsat tu událost, samo sebou se za to podepsat a my to klidně plesknem na EC. To je pak jiná liga, jiná váha, slova chlapa. Fábera, Venca Posázaví, Přemysl Štastný a další se podepsali, slušně napsali názor, ty názory mají pro mne váhu – velkou.

  26. Venca s Posázaví | 05.02.2013 - 21:26:27 | Reagovat

    Chápu, že lidé typu Karla Běliny, Franty “Algeny” Mezery… to nemají v současné české kotlině jednoduché, už je zde výstupů plno a neodjištěných skal málo. Vážím si jako lezec jejich dobrovolné práce, bez které by jsme neměli kde lézti, ale všechno má své limity a mařit si přírodu v údolí Dolského potoka je hřích. Čistě teoreticky, nevím, jak by jsem se zachoval jako správce své oblasti po nájezdu Karla a zanechání “jeho práce” v Dolním Posázaví, ale určitě by mě to nenechalo klidným a ozval by jsem se! Toto je můj soukromý názor a jesli je vše pravda, tak se přidávám na stranu Fábery.
    správce Pikovické jehly

  27. Přemysl Šatný | 06.02.2013 - 09:17:00 | Reagovat

    …měl jsem možnost vidět práci Karla Běliny, netvrdím že neudělal spoustu hezkých cest, ale poslední dobou dělá cesty jen proto, aby jich bylo víc a víc a byl větší a větší legendou, až bude úplně největší v celém všehomíru…nenacházím v jeho konání smysl, na vlastní oči jsem viděl stromy uřezané metr nad zemí, pokácené bez ladu a skladu, pod cestami, které tam byly jen jako zářez na pažbě, ne proto, aby si v nich někdo hezky zalezl…mrzí mě, že nastala situace, kdy někdo kdo hodnotí počínání Guru Karlika je určitou skupinou vnímán jen negativně…kdokoli jiný, kdo by pravidelně a systematicky páchal takové množství škod, by měl velké problémy se zákonem a lezci jako takovými…až na Karla…na toho nesmí nikdo sáhnout…dělá mnohem více neplechy než užitku svou honbou za množstvím cest…někdo ho už prosím zastavte, on toho není při své nulové schopnosti sebereflexe schopen…Přemysl Šatný

  28. Jan | 06.02.2013 - 11:28:02 | Reagovat

    Zastavit se nedá, je jak velké dítě. Akorát škoda, že si nuvědomí, že tim nejvíc škodí sám sobě. Styl obouchat věž dokola cestama neni umění, ale spíše sobeckost. Znám spoustu prvovýstupců, co si udělaj na věž/masiv jednu, dvě hezké cesty a jdou zase dál. Né kvůli tomu, že by neuměli dělat cesty, ale protože vědi, že časem si taky bude někdo chtít něco třeba vyvédst. Ti ovšem bráni za legendy nikdy nebudou, byť by si to zasloužili daleko víc. O borcích co přijdou do skal a navrtaj deset projektů, jen aby si to sežraly pro sebe ani nemluvě (a že takových neni málo, viďte)…
    Pak se nedivim, že ostatní naštve, když člověk co obouchá celou oblast oranžovejma kruhama, s partou příprdelníků za zády pak neni schopnej ani trošku zkultivovat bordel co kolem skal udělal.

  29. Tomáš Vlček | 06.02.2013 - 21:54:32 | Reagovat

    Moc často do diskusí nepřispívám, ale zmínka o Karlových, cituji „partě příprdelníků“ mě nadzvedla. Lezení s Karlem patří pro mě k těm NEJ, co jsem prožil. Určitě nepatřím k nekritickým obdivovatelům Karla, ale tak, jak jsem ho za poslední roky poznal vím, že je to „blázen“, co dává do lezení všechno a já mám rád lidi, kteří jdou do věcí naplno. Ano, tady možná bude někde ta tenká hranice vyvolávající spory a diskuse. Kdo ale z těch, co dělali cokoliv v životě na maximum, nevyvolával diskuse?

    Patřím tedy do té „party příprdelníků“, kteří s Karlem lezou. Nikdy jsem ale neměl pocit jeho pohůnka či podržtašky. Ba právě naopak. Hodně jsem se toho od něj naučil, s mnohým ale i nesouhlasil. Např. kruhy, které používám, jsou eloxované šedivou barvou. Ano, už jsem zažil, že jsem je našel přetřené na oranžovo a posílal ho do prdele, jako co to má bejt. Karel je prostě Karel a na tom se tady všichni diskutující shodli. Starého psa novým kouskům nenaučíš. Já jsem se ale rozhodl, že mu tu jeho oranžovou barvu vyleju a z jara mu daruji pixlu šedivé. Třeba to nepomůže, ale připadá mi to účinnější než si tady tahat kapsu na webu, který Karel neumí přečíst a každý to ví.

    Nadzvedla mě i zmínka o tom, že Karel dělá, cituji: „více neplechy, než užitku“. Zajímalo by mě, kolik – komentující pan Přemysl Šatný – konkrétně vyměnil starého jištění? Kolik osadil vrcholových knížek, slaňáků a dobíráků? Úplně říčný jsem z poznámek, opět cituji: „že řada prvovýstupců udělá jen pár cest a jdou jinam, protože vědí, že časem si taky bude někdo chtít něco třeba vyvést“. To bych pak mohl být nasranej, že jsou vylezený skoro všechny krásný směry na krásný věže…to na nás další nepamatovali, nebo co?
    Karel „vyhrabává“ ty kvaky, co jsou taky v komentářích zmíněny prakticky celý lezecký život, tj. 50 let a bude to dělat dál. Tak si taky najděte své, jestli mu to závidíte. A vůbec vylezte si třeba cestu „Roklická promenáda“ za VII. Kvak s nádhernou cestou dlouhou téměř 30 metrů. Ano, jsou vedle cesty i kratší i lehčí. A co? Komínek za II. Měli jsme chuť ho vylézt a tak jsme ho vylezli….“omlouvám se“, zda jsem někoho účastí na této akci urazil a způsobil mu trauma, že jsme tento směr nezanechali budoucím generacím….

    …a na závěr. Žijeme v právním státě a tak doufám, že nemáte nic proti respektování „presumpce neviny“, která říká, že je na účastníka trestního řízení v jeho různých fázích (podezřelého, obviněného i obžalovaného) nahlíženo jako na nevinného, dokud není pravomocným rozsudkem soudu rozhodnuto o opaku.

    …a úplně na závěr. Kolik z těch „nevýznamných cest“, které jsou uvedeny v Karlově přehledu v článku jste si přelezli? Předpokládám, že většina diskutérů se tam nebyla ani podívat…..

  30. Dlouhá smyčka | 06.02.2013 - 22:11:20 | Reagovat

    Citace: “Poznámka člena redakce (Miki): “2Českolipák: ono kdybys se podepsal, tvé slovo by mělo jinou váhu. Ale máme IP adresy, to je jiná kapitola.” – není co dodat, kdo vyhrožuje zjišťováním IP adres na svobodném internetu je pako a mněl by navštívit psychiatra (nejlépe Chocholouška). Také s tímto webem končím.

    Pozn člena redakce (Miki): “skonči, diskuse tu bude důstojnější a slušnější. Kritické anonymní komenty o Karlovi nebo o OVL LP ubydou. A IP adresu ti samozřejmě nezveřejníme, jen chci naznačit, že třeba admini EC je vidí. Pokud v budoucnu veřejně neanonymně, tak klidně pokračuj, to pak má jinou váhu, to je pak slovo, silný názor…. Hezký den.”

  31. Josef Novotný | 06.02.2013 - 22:36:22 | Reagovat

    Myslím, že můžu i za Fáberu napsat, že náš pohled na osobnost Karla Běliny se neliší od pohledu Tomáše Vlčka. Jen bychom mu nevylejvali ten oranžovej suřík, ale koupili mu novej řetěz a zrepasovali Husquarnu a dohodli se v Jestřebí s hajným, do jaké podoby chce ten polom dostat. Nebo to má za vás uklízet Pepík Kunzo?
    Tak nějak by to mělo zafungovat v právním státě.

  32. Papouš | 07.02.2013 - 08:53:31 | Reagovat

    jedna starší taškařice (chce se mi říct Boží mlýny melou pomalu, ale melou, ale neni to úplně přesný): http://cs.euroclimbing.com/?p=1998

    A ještě Yettiho citát z diskuse pod článkem: “Karel Bělina je titán jak svým neskutečným odkazem na skalách tak svým přímočarým životem. Každý jeho kruh je pomník zanechaný legendou, každá jeho historka posvátným dědictvím své doby. Dotýkat se těchto relikvií je stejně vzpupné, jako bylo ničení děl jiných velikánů jinými nýmandy. Kdo je a co kdy dokázal ten (pozn. – dosaď dle libosti) nebo jak se jmenuje, že se povýšil na boha? Quod licet Iovi non licet bovi – co je dovoleno bohu si nemůže dovolit vůl – platí už od starého Říma. Co myslíš, (pozn. – dosaď dle libosti), jsi bůh nebo vůl?

  33. Přemysl Šatný | 07.02.2013 - 08:56:07 | Reagovat

    Reaguji…pokusím se postupně…Karel je “blázen”, bohužel ne “neškodný blázen”, ale ve svém konání, netvrdím že často bohulibém, je také velmi často destruktivní a bezohledný vůči okolní přírodě a prostředí. Za mou osobu, oželím spoustu cest s vědomím, že bezohledné a zbytečné kácení stromů, způsobem který tu byl popsán, nebude vykonáno ve jménu oranžových pomníčků ve skále.
    Nejsem tedy ochotný smířit se s konstatováním, že “starého psa novým kouskům nenaučíš” a basta, nechme ho být s vědomím že s ním stejně nehneme…to mi nedává smysl, následky mohou být velmi nepříjemné, je to jen další argument pro ochránce, kterým možná dost brzy dojde trpělivost a pak si tady můžeme plakat nad rozlitým mlékem.
    Za mou osobu, neúčastním se výměny starého jištění, ani dobíráků atd. Jsem založením spíše bouldrista. Nemyslím si však že pokud takovéto činnosti nevykonávám, nemám právo hodnotit negativní projevy řádění “Motorového Karla”. Promiň, ale myslím že na to má právo kdokoli, kdo to viděl a bylo mu z toho nejprve do breku a posléze do pranice…
    Hele, ať si dělá nové cesty, ale ať není bezohledný, nedělá je jen na počet a ať upřednostní kvalitu před kvantitou a destrukcí…chceš mi snad říci že jeko kácení, jak bylo popsané, je něco za co by měl být chválen? Ty sám s tím snad bez výhrady souhlasíš? Já rozhodně nemohu…opravdu, nějak mi to nejde, nějak si v sám sobě nemohu odůvodnit a obhájit jeho chování, je pro mě zkrátka nepřijatelné. Je absolutní většina prvovýstupců, po kterých zůstane jen cesta a výzva k jejímu překonání, nic jiného, ne spoušť. To mi smysl dává…P.Š.

  34. Papouš | 07.02.2013 - 09:18:07 | Reagovat

    Přemo, zbytečný slova. Jestli to chceš změnit, tak Kodlovi osobně domluv nebo ho třeba svaž do kozelce :-)

  35. Přemysl Šatný | 07.02.2013 - 09:49:14 | Reagovat

    …je mi jasné, že s ním nic nehne a jakýkoli názor, který není s jeho konáním zajedno ho ještě více zatvrdí…chtěl jsem jen, aby bylo patrné, že ne všcihni s tím co dělá souhlasí…myslím že anketa na toto téta, by byla velmi zajímavá:-)

  36. Papouš | 07.02.2013 - 10:09:23 | Reagovat

    to by zajisté bylo přínosné. Anketní otázka by mohla bejt třeba: Chcete lízt na mechem zasranejch, zarostlejch a podobně zvelebenejch skalách? Přema říká ANO.

    Eště, že to Kárl vyčistil. Za pár let si toho nikdo nevšimne, suřík voprší to tmavýho nenápadnýho ruda a stonky dorostou…

  37. Přemysl Šatný | 07.02.2013 - 10:41:12 | Reagovat

    …jasně, vykácíme to všechno, polijeme nějakou chemií, aby tam i za pár let byl “pořádek” ala Karel a budeme všichni šťastně velebit onu nezměrnou prozíravost…promiň, ale na ten nesmysl nešlo jinak zareagovat…

  38. Tomáš Vlček | 07.02.2013 - 11:12:41 | Reagovat

    Pořád to tu meleme dokola. Co tu diskutovanou „hroznou spoušť“ trošku kvantifikovat? Co takhle spočítat podle pařezů počet uřezaných vzrostlých stromů. Už jsem psal, že řada kritiků tam nejspíš ani nabyla. Já stav viděl a nevyvolalo to ve mně žádné šílené pohoršení. Myslím si, že krátká procházka s pilou by mohla vše uklidnit. Dobrovolně se hlásím. A na závěr, porovnám-li „škodu“ co tam „spáchali“ lesáci, když těžkou technikou projeli k vodárně se „škodou“ u skal…bavíme se tu o hov…

  39. Jéňa | 07.02.2013 - 11:24:03 | Reagovat

    Škoda, že jste po sobě neuklidili hned. Mohlo být po problému.
    Zdraví Jéňa

  40. Papouš | 07.02.2013 - 11:32:10 | Reagovat

    to Wolfenstein: přesně tak. Von až Přema skončí s exhibicema, vstane vod kompu a vyrazí do lesa, zjistí, že to nebude tak horký. A časem dojde i k tomu, proč je Kodlova činnost ve skalách prospěšná. A za další čas třeba ve skalách sám vezme za práci…

  41. Tomáš Vlček | 07.02.2013 - 11:53:38 | Reagovat

    Snažím se Karla kultivovat, ale jde to z tuha….půjdu do toho v nové sezóně ještě bouřlivěji….tak snad s ním něco uhraju.

  42. Papouš | 07.02.2013 - 11:59:53 | Reagovat

    neuhraješ, za Kodlem dycky musel bejt tým dočišťovačů :-) ale tak to se snad léta ví :-)

  43. Fábera | 07.02.2013 - 15:27:53 | Reagovat

    Tomáši Vlčku,
    o lejnu se tu rozhodně nediskutuje. Já tam byl a viděl co tam po “neznámých dřevorubcích” zůstalo. Vadilo mi to úplně stejně jako ta zničená cesta kolem studánky od těžkých strojů. Ti na to měli alespoň povolení..

    Kolik tam je stromů naházených a ponechaných v rokli, to tedy opravdu nevím. 3 nebo 10? Je to důležitý? Ty cesty klasifikace IV,V,VI by měl normální lezec vylézt i zamechovaný. Mech a to vlhké klima, které v Roklici je, právě dělá z toho místa tu zvláštní a spíše romantickou oblast, než nějakou climbing arénu. Neměňte to!

    Vaše cesty si tam rád vylezu, na klasu většinou nekoukám. Polezu s kámošema a třeba s našema “starejma páprdama” z HORCE a určitě si to užiju. Jen bych byl rád, kdyby to místo zůstalo stejné jako dřív. Temno, vlhko, nikde ani noha, natož horolezec, jen v bivaku pár hlaholících Pepiků, Bobšů, Macasů, Lukešů, Korčáků, Pifů atd.

    Žádné organizované brigády se účastnit nehodlám. Při zdejších návštěvách to okolí stejně čistíme. Teď to jen nebudeme mít tak daleko…

    Opravdu jsem nechtěl zde vyvolat toto. Chtěl jsem jen poukázat i na druhou stranu věci a snad poučit(to je ode mne troufalé, ale budiž) mladší, ale i starší kolegy horolezce.

  44. mnouk | 07.02.2013 - 15:28:51 | Reagovat

    Přemo do posledního slova s tebou souhlasím

  45. Jan | 07.02.2013 - 16:05:49 | Reagovat

    Tomáši, jsem rád žes zareagoval. To byl taky cíl příspěvku. Protože jenom ten kdo neni “příprdelník”, ale má vlastní rozum a pohled na věc s Karlem něco zmůže. Máš k němu asi nejblíž a je vidět, že jsi inteligentní člověk. Tak doufám, že dostojíš toho co píšeš a budeš na něj trošku tlačit, aby nevznikali takové zbytečné konflikty, jako je tento.

  46. hlína st. | 07.02.2013 - 21:43:41 | Reagovat

    HM, tak krátká procházka s pilou po lese. Pokud nežijem v komunismu, tak ten les někomu patří a pokud se po něm někdo prochází s motorovou pilou, něco by o tom měl vědět předem. Zkuste si představit, že jste majitelem lesa a někdo vám tam krátce pobíhá s pilou. Představu doporučuji obohatit o variantu, že se to odehrává třeba v Rakousku nebo Švýcarsku. A jestli je to pro představivost málo, doporučuji dále obohatit o varintu vysvětlení situace, že se jedná o legendu, pro kterou nějaký pravidla neplatí. Možná, že legenda může i krást v obchodě, nebo u tebe v bytě, kdo by se na ní zlobil, vždyť už je taková a nikdo ji nepředělá (snad s výjimkou majitele lesa, kterej ho jednou načapá při tý procházce, přerezí mu legenda – nelegenda hnáty, vymlátí kruhy a skálu poleje vyjetým olejem (jak ho ta horolezecká verbež bude srát)). A lezčíci pak budou na internetu zase nadávat, jak je svět špatnej a oni jsou borci. zdra hli

  47. Josef Novotný | 07.02.2013 - 22:39:38 | Reagovat

    Koukám, že diskuze pomalu spěje ke katarzi. Ale pozor, Karel není zloděj, spíš pytlák a zbojník. Když jezdil pro pekárny, víc chleba rozdal, než dovez do Jednoty. A Roklici má rád. Najděte si jeho 1. díl povídání pro ústecký rozhlas, v Roklici jako bažant začínal.
    Ani vlastník lesa s ním nezachází tak, jak by se slušelo. Historicky levý břeh patří Dřevčicům a pravý je Pavlovic, jenže slučováním samospráv je to teď Dubá a Jestřebí. Takže Bog vysoko i car daleko a podle toho to taky vypadá. Ti, kdo v něm hospodaří, k němu nemají vztah o zastupitelích ani nemluvě, ti ani nevědí, kde to je. Před nějakými 100-150 lety to ani nebyla taková pustina, pod hradem stál mlýn a v údolí byly rybníky, většina strání byly pastviny.
    Řízením osudu zůstala Roklice ušetřena ochrany krajiny, není zde CHKO Kokořínsko ani Středohoří, protože údolí a jeho okolí je ohromným rezervoárem pitné vody. Tak zůstalo údolí trochu stranou a zapomenuto, proto je tu tak krásně.
    Takhle nějak to tenkrát pro nás začalo: http://www.horce.cz/prehistory/praveke-pocatky-kmenovych-vazeb-horce/

  48. hlína st. | 07.02.2013 - 23:10:12 | Reagovat

    Tak nenapsal jsem, že je Karel zloděj. Spíš než že krade si myslím, že mu hrabe (a není to názor soliterní). Ostatně právní řád většiny zemí (tedy nepočítám sem např. Balkán, Ukrajinu apod) posuzuje zlodějnu, pytláctví a zbojnictví (což je jenom alternativní výraz pro zlodějnu) stejným negativním hodnocením. Jinak hezký příspěvek Josefe N. , ale nějak jsi v něm opomenul komentovat tu fiktivní situaci, jak lezčík s pilou v ruce vysvětluje majiteli lesa v Rakousku, že si v jeho lese jen tak z plezíru kácí. Několik případů, kdy byli lezci kvůli “Karlům” vyhnáni z atraktivních oblastí, nebo se tam velmi dramaticky zhoršily podmínky, najdeš na webu – především právě Rakousko, Švýcarsko. Roklice zůstala “ušetřena” institucionální ochrany krajiny (ona to není sice pravda, ochrana přírody a krajiny existuje i mimo území CHKO) a já dodávám dosud byla ušetřena i Karlů a je tam krásně. Ještě více Karlů, jejich procházek s motorovou pilou a bude to historie.

  49. Venca z Posázaví | 08.02.2013 - 12:15:34 | Reagovat

    Abychom v diskuzi nezůstali jen u spekulací,tak jsem trochu zagoglil a našel několik zajímavých informací o tom co se v Roklici opravdu stalo a jak to tam vypadá. Kdo jiný než správce oblasti Pepa Kunzo by měl více vědět a tady je jeho svědectví – http://www.roklice.cz/default.aspx?pg=e331579f-026a-45d6-9dd6-6ebb7d94edf1
    správce Pikovické jehly

  50. ranpa | 08.02.2013 - 13:52:16 | Reagovat

    Tak jsme se opět zacyklili, tu níže: http://cs.euroclimbing.com/?p=20011. Prodloužená jízda, jedeme třetí kolo.
    Volím Karla, kdo je proti?

  51. Josef Novotný | 08.02.2013 - 15:22:41 | Reagovat

    Bágl mám od rána zbalenej, v 17:45 jede vlak, a upozorňuju, že Kouřovodem III bude stoupat leda moje chrápání a ráno vyznačím nástup na Vyhřátou hranu VII žlutou šipkou do sněhu a když zbyde tlak tak jí kus vyhřeju.

  52. Venca z Posázaví | 08.02.2013 - 15:28:06 | Reagovat

    Pavle, nevím co si mám o tvém příspěvku myslet. Netuším v jakém rozpoložení to píšeš, nebo jak se u toho tváříš, jak moc je to myšleno vážně,… Odpovím ti stejnou zbraní, možná že si trochu zaspal u PC, třetí kolo se nekoná, presidenta už máme, chtělo by to více reality, nebo máš zájem něco zamést pod koberec, tak jak nám to předvedl Venca při amnestii.

  53. ranpa | 08.02.2013 - 19:55:21 | Reagovat

    Za amnestii dík. Zatlačíme na Vlka, třeba se nad recidivisty taky smiluje.

  54. Rosťa Š. | 09.02.2013 - 10:21:54 | Reagovat

    Prosím Tě, co to tady povídáš…proč nedokážeš rozumně podat argument? Někdo Ti šáhnul na Miláčka? Tobě se to fakt nezdá jako prasečina? A za pár let to zaroste? Za kolik? Za dvacet? Názory správce oblasti jsou pro Tebe o ničem? Kdo jiný by měl mít respekt, když ne on? Nebo je tam zvolen špatně? Ranpíku, zkus argumentovat normálně. Co myslíš, že by se stalo, kdyby tohle dělal ve Skaláku? Dostal by do držky.R.

  55. Myk | 10.02.2013 - 08:43:16 | Reagovat

    Taky si přispěju názorem.

    Karel je blázen, který si usmyslel, že jeho životním posláním je lezení a prvovýstupy. Není sám, podobní jsou (či v nějaké době byli) Špek, Prachtl, Mezera, Cikán, Rosol a další. Všichni jsou to jistém smyslu “magoři”, kteří mají svůj vyhraněný pohled na to, co je dobré pro skálu, pro lezce a pro přírodu a si to dělají po svém (někdo je schopen v rámci posvátné čistoty lezení řeže kruhy flexou a nechává čumět ze skály dříky, někdo dával svého času místo borháků kus ohnutého drátu, někdo se snažil vyrobit co nejvíc nelezitelnejch pomníků bez kruhů, někdo má jako fetiš oranžovou barvu :) ). Málokterý z nich je schopen diskuse nebo sebereflexe (to byl například Franta Mezera Algena, který uznal výtky k jištění a změnil názor nebo aspoň to začal dělat jinak).

    Karel mezi nimi trošku vyniká kvantitou cest. Neodvažoval bych se tvrdit, že to dělá jen pro své ego, protože kromě prvovýstupů má Karel na svém kontě nespočet vyměněných kruhů a slaňáků. Kdyby jeho jedinou pohnutkou bylo zanechat po sobě co nejvíc prvovýstupů, nemusel by se výměnou železa vůbec zdržovat.

    Co se týká ponechávání směrů budoucím generacím, na to se mělo myslet v 80tých a 90tých letech, tehdy to mohlo mít smysl. Mě například hodně štve, jak Bělina s Cikánem zazdili Modřín tím, že v 80tých letech proběhli na Modřínu prakticky drtivou většinu cest v obtížnosti V-VIIc a vytvořili tam skanzen vražd a dnes se tam skoro neleze, přestože je to super materiál a super panoramatická oblast. Někdo to naopak vidí jako plus, ale tím, že tam nedělalo prvovýstupy více lidí tam prostě není taková pestrost stylů jištění a chybí dobře zajištěné cesty v lehké části stupnice, které se v jiných oblastech vždycky najdou. Nicméně dneska už je to skoro fuk, Karel paběrkuje v oblastech, které jsou z 90% hotové a navíc změnil styl dělání cest. Tím, že dneska dává víc kruhů, paradoxně Karel zvyšuje pestrost třeba i u vlastních cest, které dříve tolik nejistil.

    Co se týká prasení přírody, to souvisí s tím paběrkováním. Dneska Karel doslova vyhrabává věže (takové očištění vršku věže je taky prasečina, i když bez toho by věž nevznikla) nebo další stěny odhaluje tím, že prořeže vegetaci. Je to diskutabilní. Stejně jako v názorech na to, jestli se maj nebo nemaj dávat hojně kruhy, se neshodneme v tom, jak velká škoda tím vzniká. Někdo by rád zakonzervoval divoký a ponurý vzhled Roklice, někomu vadí spíš to, že ty stromy po sobě Karel neuklidil, ale jinak je rád, že se stěny prosvětlily. A někdo je rád, že se stěny prosvětlily a škodu na stromech považuje za minimální, protože vegetace zase doroste.

    Sám mám smíšené pocity. Na jednu stranu jsem rád, že vznikají cesty lezitelné pro mě, ne druhou stranu souhlasím s Hlínou, že kácení stromů bez souhlasu vlastníka je zásah do vlastnických práv. Kdybych byl vlastníkem pozemku, tak bych souhlas asi udělil. Nicméně, kdyby mi tam někdo vykácel stromy bez souhlasu, tak bych se fakt naštval a z principu bych pak dělal všechno pro to, aby tam lezci nelezli vůbec. Asi se to dá tolerovat u vyřezání náletů, ale vzrostlé stromy by prostě Karel kácet vůbec neměl, i kdyby to znamenalo, že nové cesty nevzniknou.

  56. V. Heininger | 10.02.2013 - 10:44:14 | Reagovat

    Byli jsme tam 1.1.2013, když jsme tam se Šiškou došli (k Cimbuří), tak nás málem omejvalo. Prasečina, co tam udělali, končí až u Orlího hnízda. Cesty, co tam udělal jsou pěkné a lezitelné. Jenom velký problém je, že stromy podřízl a některé nechal viset ve vzduchu. Neuměl některé pokácet, tak u nich alespoň podřezal kořeny (což je “hovadismus”). A jestli je takový frajer a to i ti, kteří tam s ním byli, tak bez nějakých keců a psaní po internetu by se měli spojit s hajným v Jestřebí a domluvit se, jak to odčinit. My Lípáci, to za ně uklízet nebudeme, už těch prasečin jsme v Roklici uklidili dost. Tak přestaňte psát a šáhněte si na ruce!! Předem děkuji, s pozdravem V. Heininger

  57. Piškot | 10.02.2013 - 12:20:57 | Reagovat

    Když jsem byl kdysi poprvé na Modřínu, bylo to možná rok po velkých prořezech, které tam myslím Karel udělal. Bylo to tam parádní. Pak jsem tam byl po pár letech a oblast už zas pohlcovaly břízky u nástupů i ve stěnách. Říkal jsem si, že by bylo prima, kdyby se čistič Karel vrátil. Roklici nemůžu komentovat, ale leckdy je práce s pilou záslužná věc.
    A taky si nemyslím, že Karel dělá prvovýstupy kvůli slávě, jak to tu někteří hloupě vykřikují. Spíš bych odhadoval, že je dělal celý život a nemůže bez toho být. Že je to jeho život. I když to je z pohledu “normálního člověka” možná stav zralý na léčbu, mám pro to pochopení. Tak jsem rád, že se ozval Tomáš Vlček, a asi i Myk.
    S vědomím všech možných excesů jsem coby stará konzerva pořád radši, když se ve skalách pohybujou různí Bělinové, než kdybych tam potkával jenom samý absolventy nováčkovských kurzů ve funkčním prádle, s posledníma schválenejma jistítkama, s průkazkama všeho druhu a permicema na bouldrovky po celým světě – i když by dodržovali pravidla od A do Z :))
    (Tu oranžovou by teda Karlovi ale někdo vylít mohl.)

  58. Ruda | 10.02.2013 - 16:33:49 | Reagovat

    Moc hezke poctenicko-skoda,ze uz se na to nemohu jit podivat.Neslouzi mi kolena.Karla obdivuji za jeho agilnost a preji jeste hodne krasnych cest.

  59. hlína st. | 10.02.2013 - 17:43:28 | Reagovat

    To MYK:

    no to byl sakra dlouhej diskuzní příspěvek a asi bych ho neměl problém podepsat svým jménem. Navíc se mi líbí, jak na konci vygradoval:
    …… na druhou stranu souhlasím s Hlínou, že kácení stromů bez souhlasu vlastníka je zásah do vlastnických práv. Kdybych byl vlastníkem pozemku, tak bych souhlas asi udělil. Nicméně, kdyby mi tam někdo vykácel stromy bez souhlasu, tak bych se fakt naštval a z principu bych pak dělal všechno pro to, aby tam lezci nelezli vůbec. konec citátu. Tedy i ty připouštíš, že drsný zásah do tvých vlastnických práv může ovlivnit tvé rozhodnutí, do sféry emocí a ne faktů. Tak nevím, buď budem pořád žít v bolševické nostalgii, jak bylo všechno všech a okrádat druhýho bylo vlastně hrdinství, nebo přijmem ten fakt, že tu máme kapitalismus a ten má nějaký premisy (čímž neříkám, že česká forma kapitalismu je vrchol hitparády).
    Jsem teď línej hrabat ve starších číslech časopisu Sächsische Schweiz Initiative, ale byly tam materiály o pravidelném pracovním dohadování mezi Správou parku a lezčíky o odstraňování stromů, z důvodů zlepšení podmínek lezení u některých věží. Pochopitelně to bylo vyjednávání a výsledkem byl kompromis. Což znamená, že ne vše, co lezci navrhli prošlo a na druhé straně, že ne všechno, co lezci navrhli bylo zamítnuto.

  60. Miki | 10.02.2013 - 21:07:41 | Reagovat

    Do redakční pošty nám dorazily aktuální fotografie z Roklice od Josefa Novotného.

    Zveřejňujeme v článku viz http://cs.euroclimbing.com/?p=20605

  61. Venca z Posázaví | 10.02.2013 - 21:38:43 | Reagovat

    Dnes jsem navštívil údolí Roklice a na vlastní oči si udělal vlastní obrázek o “hrozné spoušti” pod skalami, jak to sarkasticky nazval Tomáš Vlček. Cestu od Orlího hnízda až k Otesánkovi u srubu trempů jsem šel(a podle stop nás bylo více) přes dvě hodiny a udělal stovku fotek a natočil 20minutové video. Jestli tento stav věcí v Tomášovi nevyvolal žádné pohoršené, tak mě to připadalo, jako by zde řádil Kyrill s motorovou pilou. Pravda je tak někde uprostřed. Je smutné, že to takhle bere a hají to, co kácením provedli, ale asi máme každý jiný úhel pohledu na vzniklou devastaci okolí skal. Nepočítal jsem pařezy uřezaných vzrostlých stromů, ale krátká procházka s pilou, jak radí, to stoprocentně neuklidní. Poprvé jsem viděl na písku suříkové šipky nástupů, názvy skal a obtížnost cest. Nejsem místní, nesoudím jen mapuji skutečnost, poprvé jsem v tomto romantickém údolí lezl před 40lety cesty od Karla, ale nechtěl bych být v roli správce oblasti a členů VK Dubské skály, kteří to budou posuzovat. A stačilo jen dodržovat pravidla a ty jasně na webu ČHS v databázi Skalní oblasti pro Roklici a Loubenský potok doslova říkájí: Při uvažovaném prvovýstupu na skálu, která na SO není zapsána, je dobré ještě před lezením vše zkonzultovat s místním správcem skal. Důvodem je to, že některé skalní objekty jsou nařízením ogránů OP pro lezení dlouhodobě uzavřeny a příslušné orgány OP výslovně nechtějí, zveřejněním na SO, na tyto skály upozorňovat.
    správce Pikovické jehly

  62. Rosťa Š | 11.02.2013 - 10:08:53 | Reagovat

    Ahoj Tomáši, můžu se prosím zeptat? Kdy tu krátkou procházku s pilou podnikneš a uklidíš to? Dle fotek ti to určitě zabere jen chvilku. Prosím o odpověď.

  63. Piškot | 11.02.2013 - 10:50:21 | Reagovat

    Poklesla mi čelist, když jsem to viděl. Rozhořčení místních už naprosto chápu. Můj minulý komentář v téhle souvislosti nemá místo.

  64. Tomáš Vlček | 11.02.2013 - 11:35:36 | Reagovat

    Má výzva k úklidu byla motivována snahou uklidnit pořád dokola se točící diskusi. Původně jsem myslel, že nadhodím nějaký termín a JÁ včetně DALŠÍCH dobrovolníků se sejdeme na místě a vložíme do toho trochu svého času. Nerozumím tvé výzvě, že to mám jít uklidit já sám???

    V diskusi bylo několikrát citováno, že jakýkoliv zásah má být projednán se správcem oblasti. Takže kontaktuji správce oblasti a domluvím se s ním, jak je možné úklid provést.

  65. Myk | 11.02.2013 - 15:44:37 | Reagovat

    to Hlína:
    myslím, že nejsme ve sporu, chtěl jsem napsat, že ač jsem rád za nové cesty, tak ne za cenu partyzánského kácení vzrostlých stromů.
    Jsem proti kácení vzrostlých stromů kvůli stavbě Lidlu, v parcích kvůli tomu, aby se vysadily nové proutky a shrábla za to dotace a jsem i proti řezání vzrostlých stromů kvůli tomu, aby se prosvětlila skála pro lezce. Ano, nevznikly by letos lehké a lépe zajištěné cesty, které lezu rád, ale ony by vznikly, až by lesní plán došel s těžbou až ke skalám a ty cesty by pak třeba za 10 let někdo jiný než Karel.
    Co si myslím by se mohlo tolerovat (i když to asi právně taky není košer), je prořezávání náletů, aby skály nezarůstaly,pokud už jsou obnažené. A v tomhle jsem chtěl Karla hájit, protože kromě něj ty nálety skoro nikdo nečistí.

    Ale podle fotek to Karel v Roklici opravdu přehnal. Škoda, že ho nechytili při činu, správní řízení s pokutou je to jediné, co by mohlo zabrat, i když asi taky ne. Domluva, jak znám Karla, asi nepomůže. :(

  66. Jan | 14.02.2013 - 20:18:05 | Reagovat

    Tak brigádu by si především měli udělat autoři inkriminovaných cest. Jmenovitě Karel Bělina, Tomáš Vlček, Jana Fischerová, Dana Kadlecová, Libor Balík, Ladislav Holý, Světlana Pavlátová, Jan Křivánek, Klára Bělinová, Jaroslav Brzek, Markéta Barcajová, Zdeněk Kvapil, Pavel Novák, Luboš Martínek, Antonín Vodíčka, Radka Krumplová a Martin Tučka.

    To je bratru 17 lidí, kteří by jistě ten hnus dokázali srovnat, kdyby ovšem chtěli.

  67. Čibi | 15.02.2013 - 09:48:39 | Reagovat

    podle fotek to je “dílo”. Management dřevin kolem skal v naší oblasti provádíme také, ale po dohodě s hajným a dřevo odklízíme. Výsledkem jsou lezitelné cesty kolem Švédské věže ve Sloupu.

    PS. tu suříkovou barvu sháním taky :-), Karlovi ji klidně vyměním. Na kruhy to samo nebude.

  68. Sloupskej | 15.02.2013 - 11:52:36 | Reagovat

    Chabe, zrovna priklad ze Sloupu bych jako priklad nedaval, kdy spravce jetak drevo penezil a ojebaval… okradat na dreve bezrukyho dindu hmmm hmmm u me zmrd

  69. ranpa | 16.02.2013 - 15:01:34 | Reagovat

    měl bych tu nabídku krásných mladých horolezkyň, které se nechají pro EC vyfotit nahé, když už tuhle plodnou diskuzi ukončíme

  70. Čibi | 19.02.2013 - 14:52:02 | Reagovat

    Se mi líbí jak jste anonymně odvážný, to se fakt cení.

    Na rovinu řeknu – má to dvojí efekt – skály můžou dejchat a já si zaplatím za dřevo, co můžu vykácet a doma hodit do kamen.

  71. Anonymous | 21.02.2013 - 14:31:52 | Reagovat

    Zajímalo by mě gdo se stará tak omoje dobro a beresi do huby mě a jetyho didi

  72. Oldřich Vacek | 21.03.2013 - 13:22:37 | Reagovat

    Ahoj vzácní přátelé lezení , přírody a hlavně Vy , kteří berou Roklici jako svou srdedční záležitost .

    Okolí Dolského a Loubenského potoka , zvané ,, Roklice ” je , pokud vím , majetkem obce Jestřebí a lesů ČR . Proto bychom se zde měli chovat jako návštěva , která si váží toho , že se zde nachází i skalní oblast vhodná k podávání sportovních výkonů . Pokud došlo k problému o kterém všichni , co se zde vyjadřují , víme , tak bychom ho měli řešit . Nebudu hodnotit jednání jedinců , jen nabízím řešení , s ohledem na náš citový vztah k tomuto krásnému údolí . Komunikace s majitelem pozemků , hajným a správcem skalní oblasti , by téměř vše měla vyřešit . Následně minimalizace vzniklých škod vlastními silami HO Roklice . Pokud se připojí dobrovolníci z Vašich řad , bude jen ku prospěchu lezní a srazů v této oblasti . A ti , co tento problém vyvolali , ať se chytí za nos a šáhnou si do svědomí , zda jejich nezodpovědné jednání má řešit malá skupinka nadšenců , či zda přiloží ruku k dílu . Podání trestního oznámení OU Jestřebí na neznámého pachatele ať si dotyčný řeší sám , pokud má odvahu .
    S pozdravem Roklici zdar .
    Oldřich Vacek
    602 839 837
    vyskyov@seznam .cz

  73. Oldřich Vacek | 28.03.2013 - 20:26:53 | Reagovat

    Ahoj přátelé Roklice .
    Dovolte , abych Vás seznámil s podrobnostmi , při řešení následků nedodpovědného chování některých jedinců v Roklici .
    Lesním hospodářem ( dále jen hajným ) , po konzultaci se starostou obce Jestřebí , bylo podáno trestní oznámení na neznámého pachatele . ( viz. příloha ) . Zde se můžete dočíst , k jakým škodám došlo . Je to vcelku silná káva a to měl hajný obě oči ZAVŘENE ! Nejedná se o nějakou vrbu , či náletovou břízku , jak se zde někteří milně vyjadřují .
    Nabízím řešení tohoto problému , se kterým souhlasí jak HO Roklice , hajný , tak i starosta .
    - Vyčištění lesního porostu v tomto úseku a snesení řeziva k cestě do údolí vlastními silami . Pokud tyto práce nechá hajný provést odbornou firmou , bude muset k výši škod přičíst i fakturu za provedené práce a tím se finanční náhrada podstaně zvýší . Zahájení prací navrhuji již na sobotu 6.4.2013 . Jsem zvědav , zda vše necháte jen na nás ! A hlavně Ti , co tyto škody způsobili .
    Upozorňuji na skutečnost , že veškerá činnost s morovou pilou v této oblasti musí být koordinována pomocí HO Roklice a oznámena předem hajnému . V opačném případě bude hajný okamžitě kontaktovat PČR .
    No a nyní k finanční náhradě obecnímu úřadu v Jestřebí .
    Pan starosta ing Schreiner nám vyšel vstříc , je ochoten přijmout , jako náhradu škody , odvedení odborných prací ve výškách tím , kdo škodu na lesním porostu způsobil a to ve výši částky uvedené v protokolu o trestním oznámení , ve prospěch obce Jestřebí. Já osobně se domnívám , že jde o velice shovívavou a nejsnadněji schůdnou cestu k dořešení všech problémů , které nastaly .
    Byli bychom velice rádi , aby co nejdříve vše vyřešilo a doufáme , že se k tomu postavíme jako slušní lidé .
    Ted´to prosím neberte jako výhrožování , ale jako konstatování faktu . Budume -li dělat mrtvé brouky , může se stát . že obec Jestřebí zakáže pohyb , pod vysokou pokutou , po svých pozemcích v této oblasti , mimo turistickou stezku . Pak sbohem lezení v Roklici na pravém břehu Dolského potoka , sbohem tábořiště , sbohem srazy . A srazy nejsou ještě nic jistého , vedení HO Roklice , včetně správce , je tak znechuceno , že chce toto konání ůplně zrušit . No čas a Váš přístup nám napoví , co bude dál .
    Abych nezapomněl . Starosta s hajným si umějí dát dvě a dvě dohromady a je jim jasné , že tyto škody vznikly při provádění prvovýstupů a jména lezců , jsou jim známa z protokolů o prvovýstupech zde pověšených .
    Horám zdar .
    Oldřich Vacek
    vyskyov@seznam.cz
    602 839 837

  74. EC | 29.03.2013 - 11:11:24 | Reagovat

    výše citované přílohy ke stažení ZDE:
    http://cs.euroclimbing.com/files/2013/03/protokol_1.doc
    http://cs.euroclimbing.com/files/2013/03/protokol_2.doc
    http://cs.euroclimbing.com/files/2013/03/protokol_3.doc

  75. šiška | 02.04.2013 - 08:47:41 | Reagovat

    Potkal jsem Karla Bělinu v Ústí na stěně a slíbil že sa spoluautory přijde v sobotu 6.4. na brigádu. Tak uvidíme, jak se postaví k nápravě svých činů.
    Zdar Šiška

  76. šiška | 02.04.2013 - 08:49:05 | Reagovat

    Potkal jsem Karla Bělinu v Ústí na stěně a slíbil že sa spoluautory přijde v sobotu 6.4. na brigádu. Tak uvidíme, jak se zúčastnení postaví k nápravě svých činů.
    Zdar Šiška

  77. Oldřich Vacek | 09.04.2013 - 20:40:42 | Reagovat

    Ahoj ,
    informace o likvidaci pokáceného porostu v Roklici :
    V sobotu 6.4. byla odstraněna cca desetina škod , které byly způsobeny . Sešlo se nás šest , Karel Bělina se svým kamarádem s motorovou pilou , Karel z H.O. Horce se synem a já se synem . Dohromady asi 26 hodin velice těžké práce . Pokračovaní jen naplánováno na sobotu 13.4. od 10.00 u první vodárny . Doporučuji mačky .
    Olda

  78. Oldřich Vacek | 09.04.2013 - 22:59:54 | Reagovat

    Omlouvám se Vladimíru Svítkovi jun. , který nám pomohl také a já na něj zapomněl . Šiško sory .
    Olda

  79. petr pavelka | 06.05.2013 - 13:41:30 | Reagovat

    přátelé,stromy jsou stromy…vyrostou a opět zemřou…čest jejich památce.skály trvají na věky.chran me je,jiné nevyrostou…pokud stromy v blízkosti skal ničí jemny písek,pak o čem je prosím řeč?

  80. Mouchič | 22.08.2013 - 09:18:31 | Reagovat

    Jestli dobře počítám,tak je to jeden kruh na jednu cestu.Tak si myslím ,že většinu těch nových cest nikdo nepoleze.Pokud nemá cesta aspoň 10 přelezů do roka,tak je to jen ničení skály a poškozování přírody.Zamyslete se trochu,doba je už někde jinde a dělat cesty pro vlastní ego je hovadina.

  81. šiška | 27.08.2013 - 14:15:59 | Reagovat

    Letos zažila Roklice v mém podání docela renesanci a to i díky teplému letnímu počasí, kdy se tam i ve vedru dalo lézt.Byl jsem tam hodněkrát a většinu nových cest jsem vylezl. Spousta cest je pěkných a i docela slušně odjištěných. Další jsou humusy a vraždy, které nikdo nepoleze. Karel to prostě neřeší a šmahem tobere zleva doprava všechno.
    Jinak je bordel už z velké částiuklizen, za což děkuji všem, co pomohli. Hlavně Oldovi Vackovi staršímu a mladšímu, kteří tam strávili prací nejeden výkend.
    Vladimír Svítek- Šiška

  82. Lukas B. | 28.08.2013 - 10:53:48 | Reagovat

    ehm, mistře (co píšeš vo cestách pro vlastní ego). řadím se mezi ty, co nějak nedokážou vocenit to dělání cest pro lidi hlava nehlava, přes čtyřicet let lezené varianty, s vokama půl metru od klasickejch cest, shazování sokolíků z klasickejch cest pajcrem atakdále. na cesty pro lidi si prosím najdi nějakej novej šutr a ne klasický oblasti kde se leze stodeset let. tož když zametat, tak doporučuju začít u vlastního prahu.
    no nic, du nakrmit prase.

  83. Piškot | 28.08.2013 - 14:33:14 | Reagovat

    Jo, já si zase vzpomněl na silně lezený Mrtvý kosti a Nervózní starty Pod Marínou. Nic ve zlým, ale asi bych se s těma radikálníma výkřikama držel zpátky. Já si třeba občas rád vylezu cestu, která má sotva pět přelezů za desetiletí, a nepřijde mi, že by neměla existovat.

  84. Lukas B. | 28.08.2013 - 21:11:31 | Reagovat

    do extrému vzato třeba kauščí spára ve skaláku. vylezeno 1906, určitě ve své době milník a na dost dlouho nejtěžší cesta široko daleko, bláznivej rudolf tam nezatlouk jedinej kruh a bůhví jestli nějakou smyci zandal, řekl bych že spíš ne. v padesátých letech cesta latila za prubířský kámen a byla dost ceněná a kdo něco znamenal ji měl v deníčku. v poslední době se moc neleze, tak dva přelezy ročně, je to vlastně vosolená namáhavá blbě jištěná vražda, vlastně hnusná. by měl přijít někdo vosvícenej a namlátit tam, ať nežeru, tři kruhy, furt to bude míň než hned vedle vlevo na český, aspoň se to pak poleze. fakt?

  85. myk | 29.08.2013 - 16:30:31 | Reagovat

    Konkrétně z Kauschkovy spáry schrastil známý. Netušil, že je to vražda a vesele do toho nalezl. Takže tyhle pomníky bych aspoň označil v průvodci nebo klidně dojistil.

  86. Lukas B. | 29.08.2013 - 18:35:07 | Reagovat

    netušil že je to vražda? von si nepřečetl v průvodci že tam není kruh? von vo tý cestě nikdy neslyšel (a že je to legenda)? von se diví že při totál onsajtu může přijít k úhoně, a že při totál onsajtu musí bejt obezřetnej? když se de koupat, vypustí si rybník aby si náhodou neloknul?

  87. myk | 29.08.2013 - 19:30:08 | Reagovat

    Ne neslyšel. Byl to lezec z Děčínska na výletě na Hrubici, neznal nikoho měl k dispozici průvodce. Na Hrubici přelezl několik sedmiček a pak se pustil do Kauschkovy spáry.
    Že nemá kruh nic neznamená, spousta spár je lezitelných, dojistitelných a kruh nemá.
    Teď budou asi následovat kecy, že si měl zjistit od místních znalců doporučené cesty.

  88. Lukas B. | 30.08.2013 - 07:38:47 | Reagovat

    ne, nebudou. ale při totál onsajtu (neznámá cesta a oblast)prostě musíš mít před cestou navrch a lézt papírově pod své možnosti.

    mimochodem, za kauschky se ještě nepoužívaly karabiny. jistilo se vsedě z místa kde se dalo sedět, nebo se lano protahovalo kruhem. jištění smycemi nebylo.

  89. Anonymous | 30.08.2013 - 08:34:31 | Reagovat

    Ono právě proto si tu cestu možná vybral. Já si taky občas v oblasti, kde to neznám vybírám staré cesty z roku 1910, protože se dá předpokládat, že s jejich tehdejším vybavením a technikou si vybírali spíš ty lezitelnější cesty. Většinou Stará cesta je ta nejlehčí.
    Pokud je takhle stará cesta záludná, stálo by za to mít v průvodci na to upozornění.

  90. Lukas B. | 30.08.2013 - 11:01:44 | Reagovat

    dovedeno ještě víc ad absurdu, tak by se vyplatilo plošně kobercově vyvokovat všechno sakumprásk, aby se náhodou někdo nepotloukl při pokusu o prvovýstup.

    a opakuji – před zavedením karabin se zas tak moc nesmyčkovalo, prakticky vůbec, jen některejma hodinama se prolejzalo naskrz. a s tím přístupem před 1910 = bezpečně jistitelné si dej bacha třeba na bloszstocku, wehlturmech a ještě asi třech stovkách dalších věží.

Post a Comment

Buď emailem informován na velké slevové akce a výprodeje zboží horolezeckého obchodu:

ECstore.cz

Zde vyplňte Váš email pro odběr akčních nabídek: